نظّم بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، فعالية خاصة للزبائن في ولايتي المصنعة وصحار بمحافظة الباطنة تحت عنوان إدارة الثروات المالية والتجارية، ويأتي تنظيم هذه الفعاليات التزامًا من البنك بترجمة رؤيته المرتكزة على الزبائن وتعزيز روابط العلاقة والشراكة مع زبائن البنك الكرام من مختلف المحافظات، كما جاءت هذه الفعالية استكمالاً لسلسلة لقاءات نظمها البنك في الفترة الماضية في عدد من الولايات بهدف تعريف الزبائن بمختلف المستجدات والتطورات المتعلقة بالمزايا والعروض المميزة والحصرية التي يقدمها البنك.
وخلال كلمته الافتتاحية بهذه المناسبة، قال صالح بن محمد المعيني، نائب مدير عام فروع محافظة مسقط ببنك مسقط، إننا سعداء اليوم بنظيم هذة الفعالية للالتقاء بالزبائن الكرام في محافظة الباطنة ليكون هذا اللقاء حلقة وصل بين البنك والزبائن لنتبادل الآراء والأفكار التي من شأنها أن تسهم في تطوير الخدمات والتسهيلات المصرفية المقدمة لتتناسب مع احتياجات وتطلعات الزبائن، مضيفًا إن البنك حرص طوال السنوات الماضية على إتاحة الخدمات المواكبة للتطورات الحديثة في القطاع من خلال التركيز على الابتكار والتكيف مع التغيرات المتسارعة، مؤكدًا المعيني على مواصلة العمل لتقديم أفضل الخدمات والحلول المصرفية والعروض والمزايا التي تقدم قيمة مضافة للزبائن مقدمًا الشكر والتقدير لكافة الزبائن على ثقتهم ودعمهم المستمر.
من جانبها، أشارت خديجة بنت خلفان الراشدية، مدير أول، أصالة للأعمال المصرفية المميزة ببنك مسقط، إلى أهمية مثل هذه اللقاءات لمسيرة تطوير الخدمات والمنتجات حيث إنها أحد العوامل المشجعة لنا لمواصلة العمل الحثيث والمحافظة على دور البنك الريادي في القطاع، معربةً عن سعادتها بهذه الشراكة المستمرة، شاكرةً الزبائن الكرام على مشاركتهم القيمّة لإنجاح فعاليات وأنشطة البنك المختلفة.
وتشكل هذه الفعاليات فرصة لتبادل الآراء والمقترحات بين مسؤولي البنك والزبائن والتعرف على احتياجاتهم من الخدمات والتسهيلات المصرفية، وأيضا تعريف الزبائن على المجموعة الواسعة من الخدمات التي يقدمها البنك والتي طورت لتحقيق أهداف البنك في جانب تعزيز الشمول المالي ومن بينها التعريف بمجالات التمويل وبمميزات المنتجات التي يقدمها البنك ومن بينها “بيتنا للتمويل السكني” ومنتج “سيارتي” لتمويل شراء السيارات والتعريف بمزايا التمويل الشخصي والعروض الحصرية التي يقدمها البنك لزبائن أصالة والجوهر، حيث وضع البنك احتياجات زبائنه المختلفة كبوابة لتحديد فرص التطوير والابتكار واكتشاف التحديات وطرق التغلب عليها لضمان تقديم أفضل الخدمات لهم أيًا كانت تطلعاتهم، لذا يفخر البنك اليوم بمواصلة ترجمة رؤيته “نعمل لخدمتكم بشكل أفضل كل يوم” من خلال تطوير خدماته وإطلاق الجديد والمبتكر منها مواكبة لأحدث التوجهات العالمية في القطاع وتطلعات الزبائن بالنسبة لشريكهم المصرفي وخاصة في وقت تشهد معه الخدمات المصرفية تطورًا متسارعًا تماشيًا مع احتياجات العصر الذي نعيشه.
هذا ويحرص بنك مسقط على تطوير منتجاته وتقديم خدمات مصرفية تواكب كافة المستجدات الحالية والمستقبلية على الدوام، ونظير جهوده الحثيثة في هذا الجانب، حظيت الخدمات والتسهيلات المصرفية التي يطورها البنك بالإشادة والتقدير من مختلف المؤسسات المحلية والإقليمية والعالمية، حيث صنفت فوربس الشرق الأوسط البنك باعتباره واحدا من أفضل 50 بنكًا وأفضل 100 مؤسسة في المنطقة، كما توّج مؤخرًا بجائزة أفضل بنك في تقديم الخدمات المصرفية للأفراد في السلطنة من مؤسسة (MEED) إضافة إلى جائزتي أفضل بنك رقمي للمؤسسات والشركات وأفضل بنك رقمي للأفراد من مؤسسة (Global Finance) وذلك إشادة بالممارسات العالمية التي اعتمدها ورؤيته المرتكزة على الزبائن والعروض المبتكرة والحديثة التي يقدمها والتي تم تطويرها لتتلاءم مع نمط الحياة العصري وتمنح فرص أوسع للزبائن لعيش تجربة مصرفية ميسرة ومميزة.
لمزيد من المعلومات حول مختلف الخدمات والمنتجات والتسهيلات المصرفية التي يوفرها بنك مسقط، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني للبنك من خلال: https://www.bankmuscat.com/ar/Pages/default.aspx أو التواصل عبر مركز الاتصالات على 24795555.
Bank Muscat holds special event titled “Financial and Retail Wealth Planning” for customers in Batinah
Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate of Oman, organized special meetings for customers in the willayat of Musanah and Sohar in Al Batinah Governorate titled “Financial and Retail Wealth Planning”. These events come in translation of the bank’s customer-centric vision and to strengthen relationship and partnership ties with the bank’s valued customers from various governorates. It also came as a part of a series of meetings organized recently by the bank in a number of willayats with the aim of introducing customers to various updates developments related to the distinctive and exclusive benefits and offers offered by the bank.
In his opening speech, Saleh Mohammed Al Maaini, Deputy General Manager – Capital Regions, Bank Muscat, said: “We are pleased today to meet with our valued customers in Al Batinah Governorate and to connect with them aiming to exchange views and ideas that will contribute to the development of banking services and facilities provided to suit their aspirations. Over the past years, the bank has been keen to provide services up to latest modern developments in the sector by focusing on innovation and adapting to accelerated changes. The bank will to continue to provide the best banking services, solutions, offers and benefits that provide added value to customers. I would like to extend thanks and gratitude to all the bank customers for their trust and constant support”.
Expressing her happiness with this ongoing partnership between the bank and customers, Khadija Khalfan Al Rashdi, Head of Asalah Priority Banking, Bank Muscat, said: “Such events are important to meet with our customers. They represent a motivation for us to continue hard work and maintain the bank’s leading role in the sector. I would like to thank our valued customers for their valuable participation to make the bank’s various events and activities a success”.
These events are an opportunity to introduce customers to the wide range of services provided by the bank, which have been developed to achieve the bank’s goals in terms of enhancing financial inclusion, like “Baituna” financing option for house loans and “Sayyarati” for car loans. It is a chance as well to highlight the advantages of personal financing and exclusive offers offered by the bank to Asalah and Al Jawhar customers. The bank has set its customers’ various needs as a foundation to identify developments, innovation opportunities, and challenges, thus, gives them back the best possible services based on its vision “to serve you better every day”.
The bank is proud today to continue the development of its services and launch new innovations in line with the latest global trends in the sector and in line with the aspirations of its customers, especially at a time when banking services are witnessing accelerated development in accordance with the current era.
Bank Muscat’s ongoing efforts and the continuous development of its services and products have been well recognised by local and international institutions with the bank winning multiple awards across its different lines of business regularly. It has been ranked by Forbes Middle East amongst its “Top 50 Banks in the Middle East” and the “Top 100 institutions in the region”. It also has won a number of prestigious awards including the Best Retail Bank in Oman from MEED as well as the Best Corporate/Institutional Digital Bank (Oman) and the Best Consumer Digital Bank (Oman) awards from Global Finance.
For more information about the various services, products and banking facilities provided by Bank Muscat, please visit the bank’s website through: https://www.bankmuscat.com/en/Pages/default.aspx, or communicate via the call center on 24795555.