ترجمة لرؤيته “نعمل لخدمتكم بشكل أفضل كل يوم” وتنفيذًا للاستراتيجية التي ينفذها بهدف تعزيز شبكة فروعه المنتشرة في مختلف المحافظات، أعلن بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، عن انتقال فرعه الكائن في مركز البهجة إلى موقع جديد في شارع الموج وذلك استكمالاً لجهود البنك في جانب تعزيز الخدمات المصرفية المقدمة وتوفير بيئة مريحة للزبائن ليتمكنوا من إنجاز معاملاتهم بشكل أسرع وفي أجواء هادئة. هذا وقد افتتح الفرع الجديد تحت رعاية الكابتن ناصر بن أحمد السالمي، القائم بأعمال الرئيس التنفيذي بالطيران العماني، وبحضور عدد من أعضاء الإدارة التنفيذية للبنك.
ويقدم الفرع الجديد بشارع الموج مختلف الخدمات المصرفية للمنتجات المختلفة التي يقدمها البنك كما يضم أقسامًا خاصة لمنتجات التمويل المختلفة من بينها التمويل السكني “بيتنا” ومكتبًا للمبيعات وقسمًا خاصًا لزبائن الأعمال المصرفية المميزة (أصالة). ويتميز الموقع الجديد للفرع بمساحة واسعة وبتصميم حديث يراعي المعايير المتعلقة بالقطاع المصرفي، إضافة إلى اهتمامه بتعزيز الشمول المالي من خلال توفير البنية المناسبة للزبائن من ذوي الإعاقة، ويمكن الاستفادة من الخدمات التي يقدمها الفرع خلال أيام الأسبوع من يوم الأحد حتى يوم الخميس بدءًا من الساعة الثامنة صباحًا وحتى الثانية ظهرًا.
وبهذه المناسبة، قال عبدالناصر الرئيسي، مدير عام الأعمال المصرفية للأفراد ببنك مسقط، إن هذه الخطوة تأتي ترجمةً لتطبيق استراتيجية البنك الهادفة إلى توسيع شبكة الفروع وتعزيز الخدمات المقدمة لتلبية احتياجات الشريحة الواسعة من زبائن البنك الممتدة من شمال عُمان إلى جنوبها، مشيرًا إلى أن الفروع الجديدة التي افتتحها البنك خلال الأشهر الماضية صُممت لتوفر بيئة متكاملة الخدمات والمرافق لضمان تقديم أفضل التسهيلات وأكثرها جودة، مضيفًا الرئيسي إلى أن البنك سيواصل العمل لتوفير أفضل الخدمات وأحدثها وتمكين الزبائن من الاستمتاع بتجربة مصرفية نموذجية، معربًا عن شكره وتقديره لزبائن البنك الكرام على ثقتهم المتواصلة في الخدمات والمنتجات التي يقدمها البنك.
ومن جانبه، أعرب صالح بن محمد المعيني، نائب مدير عام فروع محافظة مسقط ببنك مسقط، عن سعادته بافتتاح الموقع الجديد في شارع الموج والذي يأتي تعزيزًا للخدمات والمرافق الموجودة ولتوفير مزيد من الراحة للزبائن عند إنجاز معاملاتهم المصرفية، مؤكدًا المعيني إن البنك سيواصل عملية التطوير والتحسين لترجمة رؤيته “نعمل لخدمتكم بشكل أفضل كل يوم”، ومواصلة البنك تطوير خدماته وتسهيل وصول الزبائن لها وجعلها أكثر سلاسة ومرونة، داعيًا الزبائن إلى زيارة الفرع الجديد والاستفادة من الخدمات والتسهيلات المصرفية المختلفة التي يقدمها بنك مسقط.
هذا ويمتلك بنك مسقط شبكة فروع واسعة حيث يبلغ عدد الفروع المخصصة لتقديم الخدمات المصرفية للأفراد 147 فرعًا كما يمتلك أكثر من 820 جهازًا بما في ذلك أجهزة الصراف الآلي والإيداع موزعة في جميع أنحاء البلاد، كما يقوم البنك باستمرار بتحديث قنواته الرقمية لتعزيز تجربة الزبائن المصرفية، ولذلك يستفيد اليوم أكثر من 1.6 مليون زبون من مجموعة واسعة من الخدمات والمزايا المقدمة من خلال القنوات الرقمية، بما في ذلك دفع الفواتير، وتحويلات الأموال المحلية والدولية، والتقدم بطلب للحصول على منتجات وخدمات جديدة، كما يمكن لزبائن الأعمال المصرفية المميزة الاستفادة بشكل خاص من الأعمال المصرفية الخاصة، وأصالة للأعمال المصرفية المميزة، والجوهر للأعمال المصرفية الحصرية.
وتقديرًا لاسهاماته ونجاحاته المتميزة في القطاع المصرفي، حاز بنك مسقط على العديد من الجوائز المحلية والعالمية، حيث صنفت مجلة فوربس الشرق الأوسط البنك واحدًا من أفضل 50 بنكًا وأكبر 100 شركة في الشرق الأوسط، كما تّوج البنك من قبل مؤسسة MEED بجائزة أفضل بنك للأعمال المصرفية للأفراد في سلطنة عمان وغيرها من الجوائز التي تؤكد ريادة بنك مسقط للقطاع المصرفي العماني.
Bank Muscat Al Bahja Center Branch relocated to Al Mouj Street
In line with its customer-centric vision, Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate of Oman, inaugurated the relocated branch in Al Mouj Street under the patronage of Captain Nasser bin Ahmed Al Salmi, Acting Chief Executive Officer – Oman Air and in the presence of members of the bank’s executive management. This comes as part of the bank’s strategy to provide a comfortable environment for customers to complete their transactions with ease and enjoy a unique banking experience.
Featured with its distinctive location and spacious area, the relocated branch is designed to meet the needs of different groups of the society and thus align with the financial inclusion concept. It includes a number of facilities including dedicated financing desk for Baituna, in addition to a sales desk and a special center for Asalah Priority Banking customers. It is also designed to facilitate access of persons with disabilities to various banking services. The services provided by the branch can be availed during weekdays from Sunday to Thursday, from eight in the morning until two in the afternoon.
On this occasion, Abdulnasir N. Al Raisi, General Manager, Personal Banking, Bank Muscat, said: “The bank has been keen to enhance its branch network which will contribute to provide variety of banking services and facilities to our extended family of customers across Oman. Through the past few months, the bank inaugurated a number of new branches considering that this wide network is an important channel and a direct link with customers to provide them with the best services and products possible. The bank will continue its efforts to upgrade its services and provide an enjoyable banking experience. I would like to take this opportunity to thank all our customers for their confidence and trust in the bank’s services and products.”
Saleh Mohammed Al Maaini, Deputy General Manager, Capital Regions, Bank Muscat, said: “We are pleased to inaugurate the new location of Bank Muscat’s branch in Al Mouj Street. The branch will provide various banking services and facilities to customers, who can accomplish a wide range of banking transactions easily and comfortably. The bank will continue the process of development and improvement, translating its vision “To serve you better, everyday”. I take this opportunity to invite customers to visit the branch and take advantage of the various banking services and facilities offered by Bank Muscat.”
As a leading financial services provider, Bank Muscat has an extensive branch network with 147 retail branches and more than 820 devices, including ATMs, CDMs and omnichannel devices distributed in all governorates. Thanks to this extended network, Bank Muscat is the first choice for more than two million customers in the Sultanate and plays a major role in enhancing financial inclusion in the country through the innovative products it develops for customers. In order to provide the best services, the bank is constantly updating its digital channels of internet and mobile banking to enhance the effectiveness and convenience of customers’ experience through secure, easy and fast options at the same time. Today, these digital channels have more than 1.6 million registered customers to take advantage of the wide range of benefits offered including bill payments, local and international money transfers, besides other products and services. Premier banking customers can avail a higher class of service through Private banking solutions, Asalah priority banking and Al Jawhar privilege banking.
For its tireless efforts in this regard, the bank has been recognized by various local, regional and international institutions. Forbes Middle East ranked the bank as one of the top 50 banks and the top 100 institutions in the region. Also, the bank was crowned the Best Retail Bank in the Sultanate from the MEED Foundation among others, confirming its pioneering role in the Omani banking sector.