قصص قصيرة جدا ممتعة 2016 short stories المقدمة من انتي الذي كسرتي غروري و عنفي من انتي الذي كسرتي قوتي و غروري و كل شئ امامك
من انت الذي كسرت كبريائي امام نظراتك ماذا فعلت بي

الشخصيات :
ياسمين : فتاة جميلة ذات عيون بنية تسحر من يراها
و بشرة بيضاء و شعر اسود طويل و لامع و ناعم و لكن هي تخفيه خلف حجابها الذي يزيدها جمالآ .هي تتمتع بكبرياء و تحب التحدي . هي الان بالسنة الاخيرة من كلية هندسة قسم ديكور و هي فتاة الواحد و العشرون عاما .هي اصغر اشقائها
********

ادهم : فتي وسيم ذات عيون خضراء غامق يسحر بها الفتيات جسمه رياضي و طويل القامة و يتمتع بشعر بني غامق و يزيده جمالا .هو قوي و مغرور و لكنه يمتلك قلب طيب و لكنه يخفيه خلف قوته و غروره هو يعمل مع والده في شركة الهندسة
************
ليلي : والدة ياسمين امراة طيبة القلب تحب ابنائها جداااا و هي ربة منزل
محمو :هو والد ياسمين مهندس
زين :هو شقيق ياسمين الكبير و يحبها بشدة هي و اختها و يعمل ضابط في الشرطة متزوج و ابنته عندها 5 سنوات

رودينا : هي الاخت الوسطي بين زين و ياسمين و هي تعمل كطبيبة في مستشفي

منه : هي تعتبر اخت اخري لياسمين لانهم اصدقاء منذ الصغر و هم لا يخبون شئ عن بعضهم
********
حسين :والد ادهم يعمل مهندس و يشاركه محمد والد ياسمين فهم اصدقاء منذ الصغر

حياة : والدة ادهم امراة ذات قلب طيب تحب ابنائها و هي ربة منزل
شريف : شقيق ادهم الاوسط و يعمل معه في الشركة

ايه :هي اخت ادهم الصغري و هي تحبه بشدة و تاخذه كصديق و اخ لها في كل شئ و هو ايضا هي تدرس في كلية فنون جميلة

حازم : صديق ادهم منذ الصغر و يعملون في شركة واحدة

الحلقة الاولي

في مدينة القاهرة تخترق الشمس حصلات بطلتنا الجميلة "ياسمين" و هي تفتح عينها علي نداء والدتها "ليلي" ياسمين. قومي يا حبيبتي بلا علشان مش تتاخري علي كليتك يلا
ياسمين: يا صباح الفل يا لولو يا جميلة انتي
ليلي:ياصباح الجمال علي عيونك يا ياسو يا حبيبتي هاه نمتي كويس
ياسمين: اه يا ماما الحمد لله
ليلي:طب يلا علشان تفتطري
ياسمين :حاضر هاخد شور و البس و اجيلك يا لولو
قامت ياسمين من علي فراشها و ادت صلاتها و ارتدت ملابسها و خرجت لهم
ياسمين بمرح : ياصباح الخير يا اهل الدار
محمود : يا صباح الفل علي نور عيني و حياتي كلها
رودينا : الله الله هي نور عينك و حياتك و انا بنت البطة السودة
ياسمين وهي تتكلم بغرور مصطنع : طبعا يابنتي اولا انا اخر العنقود ثانيا بقي انتي هتقرني نفسك بيا ولا ايه
رودينا : لا طبعا هو انا اقدر يا قلبي بردو
ياسمين : و انتي اختي و حبيبتي والله
ليلي بحزن مصطنع: اطلع انا منها بقي
ياسمين : انتي الحب كلو الولو
رودينا : انتي الحب و العشق يا لولا ولا ايه ياحودة
محمود: ده هي العمر اللي فات و اللي جاي
ياسمين مقاطعة : لا انا كده هتعب نفسيا انا هنزل قبل ما اسمع جو الرومانسية بتاع كل يوم ده
رودينا :علي رايك يلا بينا يا ياسو
و ذهبت ياسمين الي جامعتها و قابلت صديقتها منه : اهلا يا هانم كل ده تاخير
ياسمين : معلش والله الطريق كان زحمة اعمل ايه يعني
منه : طب يلا المحاضرة هتبتدي
و ذهبوا الي المحاضرة ما ان انتهت حتي خروجوا و قالت ياسمين : انا هاروح لبابا الشركة شوية
منة: يابنتي سيبي الراجل يشتغل شوية
ياسمين: ملكيش دعوة انا بحب ارخم عليه
منة: طيب ياستي ابقي سلميلي عليه بقي
ياسمين: من عنيا يا حبيبتي يلا باي
وذهبت كا منهما في طريقها
وصلت ياسمين الي الشركة و مل ان وصلت حتي
اصتدمت بشخص و قالت : مش تفتح و انت ماشي
الشاب : خلاص براحة مكنش اصدي يعني
ياسمين : خلاص اتفضل
الشاب : ماتيجي تاخدي قلمين احسن
ياسمين : اللهم ما طولك ياروح
الشاب : ما تحترمي نفسك
ياسمين : انا محترمة غصب عنك
تركته وانصرفت الي مكتب والدها و سالت السكرتيرة : بابا جوة
السكرتيرة : ايوة اتفضلي
ياسمين : شكرا
دخلت الي والدها بمرح : ازيك ياجدوووو
محمود : خلاص متعرفيش تقعدي غير لما تفكريني اني جد
ياسمين : ولا يهمك يابو حودة يا حلو اخبار عمو حسين ايه ليه وحشة والله الراجل ده
محمود كان لسه عايزني تيجي معايا
ياسمين : طبعا انا وراك
و ذهبوا اللي مكتب حسين و عندما دخلو فوجئت ياسمين من الشخص الذي كام يجلس مع حسين
ياسمين : انت ؟؟
الشاب : انتي ؟؟
انتظرو الجزء الثاني
احب اعرف رايكو ايه