إشادةً بالخدمات والمنتجات المصرفية التي يقدمها ترجمة لرؤيته “نعمل لخدمتكم بشكل أفضل كل يوم”، حصل بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، على جائزة أفضل بنك في تقديم الخدمات والتسهيلات المصرفية للأفراد في السلطنة وذلك للعام الثاني على التوالي وضمن جوائز التميز المصرفي ، جاء ذلك في حفل توزيع جوائز التميز المصرفي لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا الذي نظمته مؤسسة (MEED) مؤخرًا في إمارة دبي، هذا وتسلم الجائزة بالنيابة عن البنك محمد بن سلطان الحبسي، الممثل الرئيسي للمكتب التمثيلي لبنك مسقط في دولة الإمارات العربية المتحدة، بحضور مجموعة من ممثلي البنوك والمؤسسات المالية في المنطقة.
تحتفي جوائز التميز المصرفي بأفضل البنوك في فئة الخدمات المصرفية المقدمة للأفراد في المنطقة للتركيز على الحلول المبتكرة التي تقدمها وبالممارسات العالمية المعتمدة الهادفة إلى تعزيز تجربة الزبائن. هذا ويأتى التقدير الذي حظي به البنك إشادة بالممارسات العالمية التي اعتمدها ورؤيته المرتكزة على الزبائن والعروض المبتكرة والحديثة التي يقدمها والتي تم تطويرها لتتلاءم مع نمط الحياة العصري وتمنح فرص أوسع للزبائن لعيش تجربة مصرفية ميسرة ومميزة.
وبهذه المناسبة، قال عبدالناصر الرئيسي، مدير عام الخدمات المصرفية للأفراد ببنك مسقط، إن الإشادة المتواصلة التي يحظى بها البنك في مجال الخدمات المصرفية للأفراد عامًا بعد عام تأتي نتيجة للعمل المتواصل والمنتجات والخدمات المبتكرة التي يحرص البنك على تطويرها تلبيةً لتطلعات الزبائن، معربًا عن شكره وتقديره لمؤسسة (MEED) على هذا التقدير الذي يحظى به البنك لجهوده المتواصلة لخدمة زبائنه الكرام، موضحًا الرئيسي أن البنك يلتزم بترجمة رؤيته المرتكزة على الزبائن من خلال استحداث خدمات جديدة وعروض متنوعة ومبتكرة تضيف قيمة مضافة للزبائن وتمكنهم من الاستفادة من المزايا المقدمة بما يتناسب مع احتياجاتهم المختلفة، مضيفًا إن البنك حرص على وضع استراتيجية للمساهمة في تنفيذ خطط التحول الرقمي التي تركز عليها رؤية عُمان 2040 مما أسهم في إطلاق مجموعة متنوعة من الخدمات الحديثة بمزايا تناسب احتياجات مختلف الفئات، مقدمًا مدير عام الخدمات المصرفية للأفراد كل الشكر والتقدير لزبائن البنك الكرام على ثقتهم المتواصلة في الخدمات والمنتجات التي يقدمها البنك ومؤكدًا على استمرار البنك تطوير خدماته لتتناسب مع احتياجات الزبائن وتماشيًا مع أحدث التوجهات العالمية في القطاع.
وأطلق بنك مسقط مؤخرا خدمة جديدة ضمن باقة الخدمات المصرفية المقدمة عبر الإنترنت والهاتف النقال، ومن خلال الخدمة الجديدة يستطيع الزبائن تقديم طلب الحصول على منتجات القروض والبطاقات الائتمانية من خلال خدمات البنك المصرفية المقدمة عبر الإنترنت أو من خلال تطبيق بنك مسقط على الهاتف النقال، حيث سيتمكن الزبائن من تقديم طلب للحصول على منتجات القروض وتتضمن القرض الشخصي وقرض “سيارتي” للسيارات الجديدة والمستعملة إضافة إلى قرض منتجات زفة وترحال وشهادتي وقرض الصحة والجمال، أما بالنسبة للبطاقات الائتمانية فسيتمكن الزبائن من تقديم طلب الحصول على بطاقة فيزا إنفينيت الائتمانية والبطاقة الائتمانية الذهبية وبطاقة ائتمان الطيران العماني وبطاقة لولو الائتمانية وبطاقة الجوهر البلاتينية الائتمانية وبطاقة أصالة سيغنتشر الائتمانية وبطاقة فيزا إنفينيت الائتمانية للأعمال المصرفية للأعمال الخاصة، علما بان هذه البطاقات تتمتع بمزايا وتسهيلات عديدة تلبي احتياجات الزبائن المختلفة .
هذا وتحظى خدمات بنك مسقط الرقمية بإقبال كبير من زبائن البنك للاستفادة من المميزات والتسهيلات المصرفية عبر الإنترنت والهاتف النقال ويستفيد من هذه الخدمات حاليًا أكثر من 1.6 مليون زبون، حيث ساعد التحول الرقمي على تعزيز الشمول المالي، كما ساعدت هذه التطورات الحديثة الزبائن على الوصول إلى الخدمات بصورة أسرع وأكثر ملاءمة لهم من خلال الخدمات المصرفية عبر الإنترنت والهاتف النقال ومركز الاتصالات وأكثر من 800 جهاز من أجهزة الصراف الآلي والإيداع النقدي والأجهزة متعددة الاستخدامات التي تقدم خدمات عدة على مدار الساعة.
وعلى مدار أربعة عقود ماضية حظي بنك مسقط بإعجاب المجتمع المالي والمصرفي المحلي والإقليمي والدولي تقديرًا لأدائه المتميز لتطوير مستوى الخدمات والتسهيلات المصرفية فقد حصل البنك على عدة جوائز من مؤسسات محلية وإقليمية وعالمية مرموقة إشادة بدوره الريادي في هذا الجانب، وسيواصل البنك تقديم الدعم للمؤسسات والشركات من خلال تقديم أفضل الخدمات الحديثة التي تساعد على جعل العمليات أكثر سلاسة ومرونة للزبائن.
Bank Muscat wins Best Retail Bank Award at MENA Banking Excellence Awards
In recognition of its excellent banking products, services, and its customer-centric vision to serve its customers better every day, Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate of Oman, was awarded the prestigious Best Retail Bank – Oman Award for the second consecutive year, at the recently-held MENA Banking Excellence Awards 2023 instituted by MEED. The award was received on behalf of the bank by Mohammed Sultan Al Habsi, Chief Representative, UAE Representative Office, Bank Muscat, at a glittering ceremony held in Dubai and attended by a number of senior bankers from across the region.
The MENA Banking Excellence Awards celebrated the achievements of the best banks in the region, which are focusing on innovative solutions and international best practices to enhance the banking experience of their customers. The recognition is an acknowledgement of the global best practices adopted by Bank Muscat, its customer-centric vision, and its large number of innovative, modern products and services. These have been developed to suit a modern lifestyle and provide more opportunities for its customers to enjoy a convenient and distinctive banking experience.
Speaking on the occasion, Abdulnasir N. Al Raisi, General Manager – Personal Banking, Bank Muscat, said: “We are delighted to win the MENA Banking Excellence Award for the second consecutive year. The accolades and recognition Bank Muscat continue to receive for its banking services come as a result of the great efforts made by its employees and the innovative products and services, which are being continuously developed by the bank. We thank MEED for recognising us through this prestigious award and will work to further better our services based on our customer-centric vision. Bank Muscat will continue to launch new, innovative products and services, which add value to our customers and are in line with their varying needs.”
He added: “Bank Muscat is keen to contribute to the ongoing digital transformation of Oman, strategised as a part of Oman Vision 2040, and this is reflected in the continuing launch of a diverse range of products and services for our different customer segments. We would like to extend our sincere thanks and gratitude to all our valued customers for their continuing trust and confidence in our services and products, and promise to keep developing more such innovative services in the future to fulfil their aspirations.”
Recently, Bank Muscat launched a new feature within its Internet and Mobile banking channels, which enables customers to submit applications for loans and credit cards digitally. The new feature enable customers to apply digitally for a number of loan facilities across various categories such as Personal, Vehicle, Marriage, Travel, Educational, and Health and Beauty loans. Customers may also apply online for a variety of credit cards including Visa Infinite credit card, Gold credit card, Oman Air credit card, Lulu credit card, Al Jawhar Visa Platinum credit card, Asalah Visa Signature credit card and the Private Banking Visa Infinite credit card according to the eligibility norms for the same. Through these cards, customers can enjoy a number of advantages and facilities that meet their various needs.
Bank Muscat’s digital services are highly sought after by its customers who prefer to take advantage of the numerous innovative features and facilities available through Internet and Mobile banking. Currently, more than 1.6 million customers benefit from these services, which are also helping enhance financial inclusion in the Sultanate. The bank’s state-of-the-art technology enables customers to access services quickly and conveniently through a variety of e-channels including Internet and Mobile banking, the contact centre center and also through its more than 800 ATMs, CDMs and other electronic devices, which provide a variety of services around the clock.
The bank’s many successes across different fields have been well recognised both locally and internationally, with it winning several regional and international awards in the recent past from international publications like Global Finance, Euromoney, EMEA Finance and The Banker. Awards received in the past included being recognised by Forbes Middle East as one of the Top 50 banks in the region. Bank Muscat continuously endeavours to deliver best-in-class services to its customers in the future as well as build on its track-record of strong performance.