في شهر أكتوبر من كل عام، يحتفي الكثيرون حول العالم باللون الوردي وذلك في إطار الجهود المبذولة للتوعية بمرض سرطان الثدي وتجنب الإصابة به وكيفية الكشف المُبكر عنه. وبالتعاون مع الجمعية العُمانية للسرطان ومسقط جراند مول، تدعم Ooredoo شهر التوعية بسرطان الثدي من خلالمبادرة تتيح للنساء ممن تجاوزت أعمارهن 40 عاما إجراء فحوصات مجانية للكشف المُبكر عن المرض. وتهدف Ooredoo من خلال هذه المبادرة إلى التأكيد على أهمية الخضوع لفحوصات دورية للكشف المبكر عن الإصابة بالأمراض.
هذا ولا تقتصر أهداف Ooredoo على الجانب الربحي فحسب بل وتهتم أيضا ضمن اهتمامها ببرامج المسؤولية الاجتماعية بتمكين المرأة ودعمها والتأكيد على أهمية عدم تأجيل الفحوصات الطبية الدورية خوفاً من تكلفتها أو للانشغال في رعاية العائلة. ومن المهم للغاية الوقاية من مرض سرطان الثدي والكشف المبكر عنه من خلال الفحوصات الذاتية والسريرية الدورية وعبر التصوير بالأشعة السينية؛ فقد ينقذ ذلك حياتهن. وقد أكد الخبراء أن الكشف المُبكر عن هذا المرض في مراحله الأولى يتيح فرصاً أكبر لنجاح وفعالية العلاج.
وتم إجراء الفحوصات مجاناً في الوحدة المتنقلة لتصوير الثدي بالأشعة في مسقط جراند مول وشاركت في اليوم الأول موظفات Ooredoo بينما كانت فحوصات اليوم الثاني متاحة للجمهور. وتستغرق الفحوصات 20 دقيقة فقط . هذا وتحث Ooredoo النساء في جميع أنحاء سلطنة عُمان ممن تتجاوز أعمارهن 40 عاماً على إجراء الفحوصات بانتظام. وللحصول على المزيد من المعلومات حول سرطان الثدي وأسبابه وعلامات الإصابة به وأعراضه والفحوصات ذات الصلة، يمكن زيارة الموقع الإلكتروني https://oca.om/breast-cancer.
جديرٌ بالذكر أن دعم شهر التوعية بسرطان الثدي يأتي في إطار برنامج ’Ooredoo الخير‘، الذي تندرج تحت مظلته جميع مبادرات وأنشطة وحملات المسؤولية الاجتماعية التي تطلقها Ooredoo من أجل إيجاد فارق حقيقي وإيجابي في المجتمعات التي تعمل فيها. ويمكن لعملاء الشركة التبرع إلى الجمعية العُمانية للسرطان عبر إرسال كلمة ’تبرع‘ في رسالة نصية إلى الرقم 90233 أو التبرع من خلال تطبيقها الرقمي.
Ooredoo Thinks Pink and Partners with Oman Cancer Association for Breast Cancer Awareness
October is known around the world as the Pink Month. And no, not because of a popular movie that came out last summer, but because of a global effort to raise awareness of breast cancer and how to navigate prevention and early detection. This year, in partnership with the Oman Cancer Association (OCA) and Muscat Grand Mall, Ooredoo is supporting Breast Cancer Awareness Month with a campaign allowing women in Oman over the age of 40 to be screened free of charge. Through this campaign, Ooredoo aims to underline the importance of regular check-ups and that early detection matters.
Ooredoo is committed to being a company with a purpose beyond profit. They are advocates of women’s empowerment and enablement as well as caring, and stress the importance of not putting off regular health screenings because of cost, fear, or just because they are too busy being their family’s caretakers. Breast cancer prevention and early detection, which includes self-exams, regular clinical exams and mammograms are important and can save lives. Indeed, experts have confirmed that early detection when something is still tiny gives the very best chance of successful treatment.
The free screening took place in a Mobile Mammography Unit at Muscat Grand Mall, with the first day being for Ooredoo staff and the second day for members of the public. Mammogram tests take just 20 minutes and Ooredoo is now encouraging women countrywide over the age of 40 to get tested regularly. To learn more about breast cancer, including causes, signs, symptoms, and screenings, please visit https://oca.om/breast-cancer.
Ooredoo’s efforts to support Pink Month are part of ‘Ooredoo Goodwill’. The all-encompassing term covers various Corporate Social Responsibility activities and initiatives that Ooredoo drives and takes part in to make a real difference in the communities it serves. Ooredoo customers can also donate to OCA by texting ‘Donate’ to 90233 or donating through the Ooredoo App.

