ضمن مبادراته المختلفة الهادفة إلى تعزيز الشمول والوعي المالي، نظّم بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، حلقة عمل تسلط الضوء على أسواق المال العالمية، وذلك في ولاية صحار بمحافظة شمال الباطنة بحضور مجموعة من المسؤولين الذين يمثلون مختلف المؤسسات والشركات.
وركّزت حلقة العمل على مناقشة واستعراض مجموعة من المواضيع تتعلق بأبرز التغييرات في أسواق المال العالمية مثل السوق الأمريكي والصيني ومنطقة اليورو إضافة لاقتصاد سلطنة عُمان، إلى جانب عرض بيانات متعلقة بالاحتياطي الفيدرالي والعرض والطلب على النفط ومفهوم التضخم، وتوقعات أداء الاقتصاد العالمي خلال الفترة المقبلة.
هذا ويسعى بنك مسقط من خلال مواصلة تنظيم مثل هذه الفعاليات إلى تعزيز معرفة الحضور بمختلف المواضيع المتعلقة بالاقتصاد العالمي وآفاقه وأسواق المال العالمية وتوفير فرصة مناسبة لهم للمناقشة وطرح الأسئلة والاستفسارات. وعلى مدار السنوات الماضية حرص بنك مسقط بجانب تطوير خدماته ومنتجاته على التطوير والابتكار في تقديم الدعم غير المادي ولهذا الغرض طوّر برامج تدريبية وإرشادية مستدامة لمختلف فئات الزبائن، كما عمل على الابتكار في إعداد الورش والندوات ودعوة الخبراء في مجالات متعددة لتقديم وطرح المستجدات في مختلف المواضيع التي تهم القطاع المصرفي.
كما يعمل بنك مسقط على مواصلة التطوير والتحسين للخدمات والمنتجات المختلفة التي يقدمها لتلبية تطلعات زبائنه من خلال مواكبة أحدث التوجهات في القطاع المصرفي وتقديم الأفضل لهم، حيث نجح البنك خلال مسيرته الممتدة لأكثر من 40 عامًا في تعزيز ثقة الزبائن وأفراد المجتمع وذلك يتضح اليوم من خلال توسيع قاعدة زبائنه في مختلف محافظات السلطنة.
وفي إطار جهوده لتحسين التجربة المصرفية للزبائن من خلال تعزيز القيمة المضافة التي تقدمها الخدمات الحديثة المصممة خصيصًا للمؤسسات الحكومية والشركات والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وسّع البنك قاعدة فروعه المختلفة ومن ضمنها الفروع المخصصة للشركات في السلطنة، في مختلف الولايات والمدن الرئيسية وتتضمن اليوم 5 فروع حيث يوجد في محافظة مسقط فرعان وفرعا في ولاية صحار وآخر في ولاية صلالة إضافةً إلى الفرع الذي تم افتتاحه مؤخرًا في ولاية الدقم. وتمثل هذه الفروع محطة متكاملة للمؤسسات والشركات تلبي مختلف متطلبات الأعمال المصرفية بدءًا من فتح الحسابات إلى تقديم التسهيلات الائتمانية وتنفيذ المعاملات الأكثر تعقيدًا مثل خدمات التجارة العالمية.
وأكد قطاع الأعمال المصرفية للشركات بالبنك على خبرته الواسعة من خلال النتائج الإيجابية التي حققتها المجموعة الواسعة من الخدمات المقدمة سواء عبر الفروع المخصصة حصريًا للشركات والمجهزة بشكل كامل لتقديم مختلف الخدمات والتسهيلات المصرفية التي تلبي احتياجات الزبائن من الشركات، أو من خلال الأعمال المصرفية عبر الإنترنت، حيث شهد هذا النوع من الخدمات نقلة نوعية في طبيعة التسهيلات المقدمة وملائمتها للتوجهات المصرفية العالمية الموجهة لقطاع المؤسسات الحكومية والشركات والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وسيستمر البنك العمل على تطبيق رؤيته المرتكزة على الزبائن من خلال فهمه لاحتياجاتهم وتقديم الخدمات المتماشية مع التوجهات العالمية لتحقيق أهدافه الحالية والمستقبلية.
Bank Muscat Hosts Workshop on Global Financial Markets for Corporate Customers in Sohar
Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate of Oman, hosted recently a workshop on Global Financial Markets for its corporate customers in Sohar. The event was attended by a number of officials representing different institutions and corporates.
During the workshop, customers were introduced to a number of topics, including major updates about global financial markets such as US economy, Eurozone economy, China, Oman economy, as well as, data related to Federal Reserve interest rate, supply and demand on crude oil, and inflation rates. The discussion also shed light on global economy outlook in the forthcoming period.
The event aims to ensure that partners are well-aware about the latest trends on the local, regional and international arena. Providing non-financial support is one of the most important forms of support that financial institutions are working to develop to suit the rapid changes in the sector. Besides innovative services and financial facilities, Bank Muscat was keen throughout the years to offer various workshops, training and advisory programmes to different customers’ segments facilitated by noted and specialized coaches about different topics that concern the business sector.
Through continuously upgrading the services and products, Bank Muscat seeks to meet the aspirations of its customers by keeping pace with the latest trends in banking sector and it exerts efforts to provide only the best to them. The bank has succeeded over 40 years to gain people’s trust which can be seen in the ever-growing bank’s customers in all Governates.
As part of its efforts to enhance convenience and add value to services offered to the governmental institutions, corporates and SMEs, the bank’s five exclusive corporate branches are located at major business hubs in the Sultanate, Al Nahdha Towers branch, CBD corporate branch, Sohar corporate branch, Salalah corporate branch and the newly-opened branch in Duqm. The corporate banking branches represent a one-stop shop for all business banking requirements ranging from a simple account opening to availing of credit facilities and more complex transactions such as global trade services. They maintain and build relationships with government bodies, large corporates and SMEs and provide products and services that meet their various business requirements.
As the leading financial services provider in Oman, Bank Muscat has been keenly playing its role in supporting the national economy and has witnessed many successes and achievements in the development of various sectors. In particular, the bank has contributed to the success and growth of both large corporates as well as a number of small and medium-sized businesses. The bank will continue to implement its customer-centric vision through a keen understanding of customer needs and provide services in line with global trends to achieve its current and future goals.