تعزيزاً لشبكة فروعه المنتشرة في مختلف المحافظات، أعلن بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، عن الاحتفال بافتتاح فرع البنك في ولاية جعلان بني بو علي بمحافظة جنوب الشرقية وذلك بعد انتقاله إلى موقع جديد في الولاية، ويأتي ذلك استكمالاً لجهود البنك في تعزيز الخدمات المصرفية المقدمة وتوفير بيئة مريحة للزبائن ليتمكنوا من إنجاز معاملاتهم بشكل أسرع وأسهل.
ويتميز الفرع الجديد بمساحة واسعة وبتصميم حديث يراعي أحدث معايير القطاع المصرفي ومن أهمها معايير الأمن والسلامة واستخدام التقنيات الحديثة والتكنولوجيا ولتوفير كافة سبل الراحة بهدف سرعة إنجاز المعاملات وتسخيرها لخدمة الزبائن، كما أنه يقدم مجموعة واسعة من الخدمات والمنتجات المصرفية المتنوعة لتلبية متطلبات الزبائن المتنامية، ويمكن الاستفادة من الخدمات التي يقدمها الفرع خلال أيام الأسبوع من يوم الأحد حتى يوم الخميس بدءًا من الساعة الثامنة صباحًا وحتى الثانية ظهرًا.
وبهذه المناسبة، أعرب طايع بن عيد بيت سبيع – نائب مدير عام فروع المحافظات ببنك مسقط ، عن سعادته بالاحتفال بافتتاح فرع جعلان بني بو علي في موقع جديد أكثر اتساعاً وحداثة، وذلك تلبية لمتطلبات زبائن الولاية ، وانطلاقاً من أهمية وجود الفرع في هذا الموقع لتقديم مختلف الخدمات والتسهيلات المصرفية التي يحتاج إليها الزبائن الكرام ، وتمكينهم من الاستمتاع بتجربة مصرفية استثنائية، معربًا عن شكره وتقديره لجميع الزبائن على ثقتهم المتواصلة في الخدمات والمنتجات التي يقدمها البنك وداعياً الجميع إلى زيارة الفرع والاستفادة من الخدمات المميزة التي يقدمها.
هذا ويمتلك بنك مسقط شبكة واسعة من الفروع المخصصة للأفراد تصل إلى 501 فرعًا كما يمتلك أكثر من 850 جهازًا بما في ذلك أجهزة الصراف الآلي والإيداع موزعة في جميع أنحاء البلاد، كما يقوم البنك باستمرار بتحديث قنواته الرقمية لتعزيز تجربة الزبائن المصرفية، ولذلك يستفيد اليوم أكثر من 1.8 مليون زبون من مجموعة واسعة من الخدمات والمزايا المقدمة من خلال القنوات الرقمية، بما في ذلك دفع الفواتير، وتحويلات الأموال المحلية والدولية، والتقدم بطلب للحصول على منتجات وخدمات جديدة، كما يمكن لزبائن الأعمال المصرفية المميزة الاستفادة بشكل خاص من الأعمال المصرفية الخاصة، وأصالة للأعمال المصرفية المميزة، والجوهر للأعمال المصرفية الحصرية.
وتقديرًا لاسهاماته ونجاحاته المتميزة في القطاع المصرفي، حاز بنك مسقط على العديد من الجوائز المحلية والعالمية، منها جائزة أفضل بنك من قبل مؤسسة (Global Finance)، وجائزة العلامة التجارية الأكثر موثوقية في عُمان من مؤسسة (Apex Media) ، وجائزة أفضل بنك من مؤسسة (Foreign Exchange Publisher) ، بالإضافة إلى جائزة البنك الرقمي الأكثر تركيزاً على الزبائن في السلطنة من قبل مؤسسة (Global Business Outlook) لعام 2024 وغيرها من الجوائز التي تؤكد ريادة بنك مسقط للقطاع المصرفي العماني.
Bank Muscat Celebrates Relocation of Jalaan Bani Bu Ali Branch
Muscat, 28 January 2024 – Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate of Oman, celebrated recently the relocation of its branch in Jalaan Bani Bu Ali in Sharqiya South Governorate, to complement the Bank’s efforts in enhancing the banking services provided within a comfortable environment for customers to complete their transactions faster and easier.
The relocated branch is characterized by a large space and a modern design considering the latest standards of the banking sector, the most important of which are security and safety standards and the use of modern technologies harnessed to serve customers. it also offers a wide range of diverse banking services and products to meet the growing customer requirements. The services provided by the branch can be availed during weekdays from Sunday to Thursday starting from eight in the morning until two noon.
On this occasion, Taya Eid Bait Sabeea, Deputy General Manager – Regional Branches, Bank Muscat, expressed his pleasure with the relocation of Jalaan Bani Bu Ali branch. He clarified: “The new place is more spacious and it is equipped with the latest technology to meet the various needs of the customers and enable them to enjoy an exceptional banking experience. I would like to extend thanks and appreciation to all customers for their continued confidence in the services and products provided by Bank Muscat. I would like also to invite everyone to visit the branch and benefit from the distinctive services provided.”
As a leading financial services provider, Bank Muscat has an extensive retail branch network with 150 branches and more than 850 devices, including ATMs, CDMs and omnichannel devices distributed in all governorates. Thanks to this extended network, Bank Muscat is the first choice for more than two million customers in the Sultanate and plays a major role in enhancing financial inclusion in the country through the innovative products it develops for customers. In order to provide the best services, the Bank is constantly updating its digital channels of internet and mobile banking to enhance the effectiveness and convenience of customers’ experience through secure, easy and fast options at the same time. Today, these digital channels have more than 1.8 million registered customers to take advantage of the wide range of benefits offered including bill payments, local and international money transfers, besides other products and services. Premier banking customers can avail a higher class of service through Private banking solutions, Asalah priority banking and Al Jawhar privilege banking.
For its tireless efforts in this regard, the Bank has been recognized by various local, regional and international institutions. It won the Best Private Bank Award 2024 by Global Finance, the Most Trusted Brand Award by Apex Media, the Best Bank Award by Foreign Exchange Publisher and the Most Customer Centric Digital Bank in Oman Award by Global Business Outlook, which reaffirms its leadership in the banking sector.