إيمانًا منه بأهمية العمل على تنفيذ برامج ومبادرات المسؤولية الاجتماعية وخدمة المجتمع، بدأ بنك مسقط، المؤسسة المالية الرائدة في سلطنة عُمان، بالتعاون مع وزارة التنمية الاجتماعية تنفيذ برنامج “تضامن” لعام 2023، حيث يواصل البرنامج للعام الحادي عشر على التوالي تقديم الدعم للأسر العُمانية من فئة الضمان الاجتماعي والدخل المحدود وتم خلال هذا العام توزيع مجموعة من الأجهزة المنزلية الأساسية لحوالي 206 أسرة من مختلف محافظات السلطنة. علمًا أنه ومنذ تدشين البرنامج في عام 2013 استفاد حتى الآن أكثر من 3223 أسرة.
وسيقوم البنك خلال الفترة القادمة بمشاركة عدد من موظفي البنك المتطوعين بتوزيع أكثر من 880 جهاز تشمل أجهزة التكييف والثلاجات وأجهزة منزلية أخرى حسب البرنامج المعد للتوزيع مع وزارة التنمية الاجتماعية، حيث يقوم المختصون في وزارة التنمية الاجتماعية باستلام الطلبات ودراستها ووضع قوائم المستحقين وبعد ذلك يتولى فريق محدد عمل دراسة حالة والتعرف على احتياجات الأسر من الفئات المستهدفة بهدف توفيرها لهم وتلبية احتياجاتهم الأساسية.
وبهذه المناسبة، قال طالب بن سيف المخمري، مدير العلاقات المجتمعية والإعلامية ببنك مسقط، إن البنك باعتباره مؤسسة رائدة في مجال المسؤولية الاجتماعية وخدمة المجتمع يحرص بشكل مستمر على متابعة تنفيذ برامجه ومبادراته المختلفة لتقديم أفضل خدمة ممكنة للمجتمع وترك أثر إيجابي ملموس في مختلف القطاعات منها على سبيل المثال قطاع الشباب والرياضة والتعليم والبيئة والمجتمع وقطاع المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، مشيرًا إلى أن برنامج “تضامن” يشكل أحد البرامج الأساسية والمستدامة التي يحرص البنك على تنفيذها سنويًا، مقدمًا المخمري الشكر والتقدير لوزارة التنمية الاجتماعية ولجميع المشاركين والمتطوعين هذا العام على تعاونهم لإنجاح البرنامج ومؤكدًا على مواصلة تنفيذ وتطوير مثل هذه البرامج لتعزيز الشراكة المجتمعية وتقديم الأفضل لأفراد المجتمع.
هذا وتضم برامج ومبادرات بنك مسقط في مجال المسؤولية الاجتماعية وخدمة المجتمع عدد من البرامج الرئيسية بجانب برنامج “تضامن” تشمل برامج إرشاد وماليات وبرنامج “الملاعب الخضراء” الذي يقدم الدعم لعشرين فريقًا أهليًا جديدًا هذا العام، وبرنامج “أكاديمية الوثبة” الذي احتفل البنك مؤخرًا من خلاله بتخريج 23 من رواد ورائدات الأعمال الذين أكملوا بنجاح البرنامج التدريبي المتقدم لمدة 6 أشهر تضمن ورش وتدريبات عملية في مواضيع عدة منها الإدارة والمالية وغيرها من المجالات، إضافة إلى مبادرات خدمة المجتمع المختلفة التي ينفذها البنك باستمرار.
Bank Muscat launches the 11th edition of Tadhamun programme in different Governorates across Oman
In line with its commitment to Corporate Social Responsibility and community service, Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate, and the Ministry of Social Development, have launched the Tadhamun programme for the eleventh consecutive year. The programme focuses on supporting social welfare and low-income families through distributing household appliances. This year, the bank is supporting about 206 families across Oman. It is particularly noteworthy that the Tadhamun programme has so far benefitted 3223 families since it was first launched in 2013.
A joint team has started distributing household appliances to the beneficiaries, including air conditioners and refrigerators and other necessary home appliances. Over 880 appliances will be distributed to families across Oman. This year’s programme is being implemented in cooperation with specialists from the Ministry of Social Development, who received applications and finalised the list of families entitled for the benefits.
Speaking on the occasion, Talib Saif Al Makhmari, Head, Community & Media Relations, Bank Muscat, said: “In line with its pioneering role in Corporate Social Responsibility and community service, Bank Muscat is keen to continuously implement its CSR programmes and initiatives to better support the community and leave a long-term positive impact. The bank is working steadfastly to support different sectors including Youth and Sports, Education, Environment, Social Development and SME. I would like to take this opportunity to extend our sincere appreciation and gratitude to officials from the Ministry, volunteers from the bank and other partners for their support and cooperation in continuing this long-running programme successfully. “
Bank Muscat runs a number of long-term social responsibility projects including Green Sports, Al Wathbah SME Academy, the Maliyat financial literacy programme and Irshad financial coaching, which are all aimed at supporting different segments of Omani society. Recently, the bank extended its support to 20 youth sports teams as part of its flagship Green Sports programme. The bank has celebrated recently the graduation of 23 entrepreneurs of the Advanced Program. The entrepreneurs had an extensive training courses for a period of 6 months where they learnt about management, finance, marketing and other fields, through workshops, lectures, panels and practical training.