ترجمة لرؤية بنك مسقط “نعمل لخدمتكم بشكل أفضل كل يوم”، أعلن بنك مسقط، المؤسسة المصرفية الرائدة في السلطنة، عن تدشين بطاقة “شكرا” مسبقة الدفع ذات العلامة التجارية المشتركة بالتعاون مع فيزا ومجموعة لاندمارك، والتي تتيح للزبائن سهولة عملية الدفع الإلكتروني عند الشراء في متاجر مختارة، كما أن بطاقة شكراً مسبقة الدفع هي بطاقة تتمتع بخاصية “مررها وبس” لتسهيل الاستخدام اليومي ويمكن إعادة تعبئتها مرات عديدة، كما يمكن ربط البطاقة بحساب عضوية الزبون في “شكرا” لإضافة واستخدام نقاط المكافأة في المتاجر وعبر منافذ التسوق الإلكتروني.
وتتيح البطاقة الحصول على نقاط مكافأة عند كل عملية شراء حيث سيحصل الزبائن على نقطة واحدة مقابل كل ريال يتم إنفاقه في محلات ومتاجر مجموعة لاندمارك، بالإضافة إلى نقطة واحدة في رصيد شكراً مقابل كل ريالين يتم إنفاقها في المحلات الأخرى باستخدام بطاقة شكراً مسبقة الدفع، وسيتم إضافة النقاط المحصل عليها عند كل عملية شراء باستخدام البطاقة إلى النقاط الخاصة بعضوية شكراً، ويستطيع الزبائن الحصول على نقاط المكافأة في محلات مجموعة لاندمارك في السلطنة أو في دول الخليج، حيث تضم المجموعة أكثر من 15 ماركة متخصصة في الأزياء والمنازل والإلكترونيات والضيافة، متوفرة في عدد من المنافذ التجارية وهي: سنتربوينت، بيبي شوب، سبلاش، شو مارت، لايف ستايل، ماكس، شو إكسبرس، هوم سنتر، هوم بوكس، إيماكس.
وبهدف توفير تجربة مصرفية فريدة للزبائن، يمكن التقدم بطلب الحصول على البطاقة وإدارتها عن طريق تطبيق الهاتف النقال أو الخدمات المصرفية عبر الإنترنت، كما يمكن تعبئة البطاقة وعرض الرصيد المتوفر وعرض سجل المعاملات وحظر البطاقة إلكترونياً في حالة فقدها أو سرقتها، ويستطيع الزبائن ربط البطاقة بعضويتهم الحالية في “شكراً”، أما بالنسبة للزبائن الذين ليس لديهم عضوية فسيتم إنشاؤها تلقائيا عند طلب البطاقة.
وبهذه المناسبة، عبّر عبدالناصر الرئيسي، مدير عام الأعمال المصرفية للأفراد ببنك مسقط، عن سعادته بالشراكة مع فيزا ومجموعة لاندمارك والتي تهدف إلى إيجاد حلول مصرفية تناسب احتياجات زبائن بنك مسقط، مشيرا إلى أن البنك باعتباره الرائد في توفير أحدث الخدمات المصرفية الإلكترونية والرقمية المبتكرة يهدف إلى تلبية الاحتياجات المصرفية للزبائن وتعزيز الشمول المالي، حيث إن الزبائن سوف يستفيدون من المزايا المتنوعة والكثيرة التي تقدمها لهم هذه البطاقة الجديدة.
من جانبه، أعرب سايكات ميشرا، رئيس مجموعة لاندمارك في سلطنة عمان، عن سعادته بهذا التعاون قائلا: تعد بطاقة فيزا مسبقة الدفع التي تحمل علامة شكرا، بالشراكة مع بنك مسقط، المبادرة الأولى من نوعها في سلطنة عمان، حيث توفر البطاقة ميزة سهولة التسوق باستخدام الدفع الإلكتروني ومزايا أخرى متعددة من خلال نقاط شكراً على المشتريات من محلات التجزئة لمجموعة لاندمارك والعلامات التجارية الشريكة الأخرى، وتوفر البطاقة كذلك خاصية الاسترداد على المشتريات سواء إلكترونيا أو في المتجر، وتعد هذه المبادرة الأولى من بين العديد من المبادرات التي أطلقها بنك مسقط ونحن نتطلع إلى بناء علاقة استراتيجية أقوى مع البنك مع الالتزام بتقديم قيمة استثنائية لزبائننا.
وخلال الفترة الماضية قام البنك بتدشين العديد من المنتجات وطرح بطاقات مسبقة الدفع والبطاقات الائتمانية بالتعاون مع عدد من الشركاء والجهات المختلفة في السلطنة انطلاقاً من رؤيته المرتكزة على الزبائن مثل بطاقة الطيران العماني البلاتينية الائتمانية، وبطاقة اللولو تيتانيوم الائتمانية بهدف توفير الراحة للزبائن لإنجاز معاملاتهم المصرفية بكل يسر. لمزيد من المعلومات حول بطاقة فيزا “شكرا” مسبقة الدفع من بنك مسقط، يرجى زيارة: https://www.bankmuscat.com/ar/bm-cards/Pages/Shukran-Prepaid-Card.aspx، كما يمكن التقديم للحصول على البطاقة إلكرتونيا من خلال الرابط التالي:
Bank Muscat e-Banking:Internet Banking Login (bankmuscatonline.com) أو عبر تطبيق الهاتف النقال من بنك مسقط. ويمكن للزبائن التواصل مع مركز الاتصال ببنك مسقط أو عبر الرقم 24795555 messaging أو المراسلة الفورية على نفس الرقم عبر منصة واتساب أو التواصل عبر حسابات التواصل الاجتماعي الرسمية على تويتر وفيسبوك.
هذا وتتوسع مجموعة لاندمارك، ومقرها دبي، في قطاعي البيع بالتجزئة والضيافة، وتتمتع المجموعة بحضور يمتد عبر دول مجلس التعاون الخليجي والشرق الأوسط والهند وجنوب شرق آسيا وأفريقيا، مع أكثر من 2200 متجر بيع بالتجزئة، وأكثر من 160 منفذا للترفيه والضيافة، و 25 علامة تجارية محلية، والعديد من الامتيازات، وتقدم محلات لاندمارك منتجات مبتكرة ومختلفة اهمها STYLI ، و VIVA، بالاضافة إلى العديد من الماركات العالمية الشهيرة.
Bank Muscat Launches “Shukran” Co-Branded Visa Prepaid Card in Collaboration with Landmark Group and Visa
Shoppers can earn Shukran points on all purchases using the card and redeem them at Landmark Group stores.
Bank Muscat, the leading financial services provider in the Sultanate, has partnered with Landmark Group and Visa to launch the Bank Muscat Shukran co-branded Visa Prepaid Card. The Bank Muscat Shukran Visa Prepaid card is a contactless payment method in the form of a reloadable card designed for everyday use. The prepaid card is linked to the cardholder’s Shukran membership for accrual and redemption of Shukran points in stores and online.
Customers will earn 1 Shukran Point for every OMR 1 spent at Landmark Stores and 1 Shukran Point for every OMR 2 spent outside Landmark Group chain of stores. The total points accumulated through the prepaid card spends is added to the Shukran points gained from their Shukran membership. Points can be redeemed across Landmark Group stores in Oman, the GCC, Egypt and online on more than 15 brands across Fashion, Home, Electronics, Hospitality and Leisure, at Landmark Group stores such as Centrepoint, Babyshop, Splash, SHOEMART, Lifestyle, Max, Shoexpress, Home Centre, Home Box and Emax.
Application and management of the prepaid card is made simple and convenient through the Bank Muscat Mobile Banking app and Internet Banking services. Customers can also link the card to their existing Shukran membership. For customers who do not have an existing Shukran membership, it will be autogenerated within the card application. Customers can use the online services to top up the card, view available balance, view transaction history and block the card if it is lost or stolen.
Speaking on the occasion, Abdulnasir Al Raisi, General Manager for Personal Banking, Bank Muscat, said: “We are delighted to partner with Landmark Group and Visa which reflects the bank’s commitment to enhance cooperation with reputed partners in the market aiming to offer distinctive banking experiences. Bank Muscat is a pioneer and innovator in providing electronic and digital banking channels to meet the financial requirements of its customers. This co-branded Shukran Visa Prepaid card will be an immense benefit for our ever-growing family of customers.”
Saikat Mishra, Territory Head, Oman, Landmark Group, expressed his delight at the launch saying, “The Shukran co-branded Visa Prepaid card, in partnership with Bank Muscat, is a first-of-its-kind initiative in Oman. The card offers the convenience of contactless shopping and benefits of earning Shukran points on purchases across Landmark Group and other partner brands while allowing redemption across our brands, online or in-store. It is the first of many initiatives launched with Bank Muscat as we look ahead to building a stronger strategic relationship with the commitment of bringing exceptional value to our customers.”
In line with its commitment to “serve you better every day”, the co-branded Shukran Visa Prepaid Card is amongst one of the exclusive card products that the bank has launched as part of its co-branded partnerships, including the Bank Muscat Oman Air Visa Platinum credit card and the Bank Muscat Lulu Titanium credit card. To learn more about the Bank Muscat Shukran Visa Prepaid Card, please visit: https://www.bankmuscat.com/en/bm-cards/Pages/Shukran-Prepaid-Card.aspx.
Also, to apply for Bank Muscat Shukran Visa Prepaid Card customers may visit: Bank Muscat e-Banking:Internet Banking Login (bankmuscatonline.com) or apply through the Bank Muscat Mobile Banking app. For further information, customers may also call or Whatsapp the Bank Muscat contact center at the number 24795555 or communicate via the official social media accounts on Twitter and Facebook.
Landmark Group, based in Dubai, expands in the retail and hospitality sectors. With over 2,200 retail stores, more than 160 leisure and hospitality outlets, 25 homegrown brands, and several franchises, the Group has a presence that spans across the GCC, Middle East, India, Southeast Asia, and Africa. The Group’s entrepreneurial spirit is evident in its innovative offerings, most notably STYLI and VIVA, and other global brands.