يواصل ميثاق للصيرفة الإسلامية من بنك مسقط حملة التعريف بالخدمات والمنتجات التي يقدمها من خلال منصات خاصة في بعض المراكز التجارية في مناطق مختلفة بالسلطنة، حيث استهدف خلال الايام الماضية الزبائن في ولايات صور وصحار ونزوى وستكون محطتة القادمة نهاية هذا الاسبوع في عمان مول بولاية بوشر بمحافظة مسقط خلال الفترة من تاريخ 28 إلى 30 ديسمبر 2024م، في إطار إستراتيجيته لتوسيع دائرة خدماته وضمان وصولها إلى كافة فئات المجتمع في كل مكان.
ومن خلال الركن الخاص بميثاق يستطيع الزبائن التعرف على الخدمات والمنتجات التي يقدمها ميثاق والمتوافقة مع الشريعة لااسلامية من بينها فتح حسابات الأطفال وحسابات التوفير وطلبات تحويل الراتب، كما يمكن للزبائن الاستفادة من الركن في الاشتراك في خطة ميثاق للتوفير، بالاضافة إلى التعرف على العديد من المنتجات التمويلية الأخرى التي يقدمها ميثاق او الاستفسار عن مجالات التمويل التي يتم تقديمها والتي تلبي احتياجات كافة الزبائن.
وسيكون موظفو ميثاق متواجدين في عمان مول لخدمة الزبائن لمدة ثلاثة أيام من تاريخ 28 إلى 29 ديسمبر الحالي، خلال الفترتين الصباحية والمسائية أثناء مواعيد العمل المحددة في المركز .
وحول هذا الموضوع ، أكدّ سامي بيت راشد، مساعد مدير عام الأعمال المصرفية للأفراد بميثاق للصيرفة الاسلامية، على حرص ميثاق على تقديم أفضل الخدمات وتبني أفضل المبادرات التي تسعى دائماً إلى التميز والريادة في تقديم الخدمات المصرفية الاسلامية في السلطنة، مضيفاً بأن تخصيص هذه المنصات الخاصة في المراكز التجارية تأتي بهدف تقديم خدمات سريعة وسهلة للزبائن من زوّار ومرتادي هذه الأماكن ، وتعريفهم بالمنتجات الجديدة والعروض والخدمات التي يقدمها ميثاق والتي تستهدف مختلف شرائح المجتمع.
هذا ويملك ميثاق شبكة واسعة من الفروع تصل الي 27 فرعاً منتشرة في كافة المحافظات تقدم مختلف الخدمات والتسهيلات المصرفية والتي من خلالها يحرص ميثاق على تقديم مجموعة متكاملة من المنتجات والخدمات المصرفية المتوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية بما في ذلك منتجات الودائع وتمويل الأفراد وبطاقات الائتمان والخدمات المصرفية للشركات والخدمات المصرفية عبر الإنترنت والخدمات المصرفية عبر الهاتف النقال كما يوفر ميثاق مركز اتصالات يعمل على مدار الساعة لخدمة الزبائن وقطاع الشركات، علماً أن كل منتج من منتجات ميثاق يخضع لمتطلبات الاعتماد من قبل هيئة الرقابة الشرعية، ويتم إعداده وفقًا لتوجيهات البنك المركزي العماني.
وتأكيدا لريادته في قطاع الصيرفة الاسلامية، حظي ميثاق لمرّات عديدة ومتتالية خلال السنوات الماضية على إشادة كبيرة توّج على إثرها بجوائز إقليميّة وعالميّة، كما حاز على عدّة جوائز من مؤسّسة “Global Islamic Finance” كجائزة الريادة في قطاع الصيرفة الإسلاميّة لعام 2023، وجائزة أفضل بنك إسلامي رقميّ.
End of the Week .. Meethaq employees Introduce Customers to Services in Mall of Oman
Meethaq Islamic Banking from Bank Muscat continues to introduce its services and products to customers through special booths set up in some commercial centers in different willayats of the Sultanate. Over the past few days, it has targeted customers in Sur, Sohar and Nizwa. As for this week, Meethaq employees will be available in the Mall of Oman, willayat of Bausher, Muscat Governorate from December 28th to December 30th. This initiative comes as part of its strategy to expand its services and ensure they are accessible by all segments of society everywhere.
These booths will offer visitors access to a range of Shariah-compliant products and services including opening children and saving accounts, subscribing in Meethaq saving plan, applying for salary transfer, and various financing products. Meethaq employees will ensure swift and hassle-free transactions, committed to delivering unparalleled banking services.
The booth will be open in the Mall for three days from December 28th to 30th, morning and evening as per the center’s timing. On the occasion, Sami Bait Rashid, Assistant General Manager – Meethaq Personal Banking, said: “Meethaq always strives for excellence and leadership in providing Islamic banking services in the Sultanate, through providing the best services and adopting the top-notch initiatives. These special booths come with the aim of providing seamless and easy services to customers visiting these places, and introducing them to new products, offers and services provided by Meethaq tailored to all society’s members.
Meethaq Islamic Banking endeavours to provide a full suite of Shari’a compliant Islamic banking products and services through a wide network of 28 branches distributed across the Sultanate. Its services include deposit products, consumer financing, credit cards, corporate banking, Internet banking, mobile banking and 24/7 Contact Center for both customers and corporate sector. Every Meethaq product undergoes through Shari’a compliance certification by the bank’s Shari’a Supervisory Board and is created in line with the guidelines of the Central Bank of Oman.
Demonstrating its leadership in the Islamic banking sector, Meethaq has been awarded globally and regionally. It recently won multiple awards from Global Islamic Finance, most prominent of which is the 2023 Market Leadership Bank Award and The Best Digital Islamic Bank.