الحلقه الثالثه من (حب بعد اجبار)
قضيت ساندي وجنا اليوم مع بعضهما وفي صباح اليوم التاني استيقظت الفتاتين وكلا منهم ارتدت ملابسها
جنا لبست فستان لونه أصفر لما لنص الركبه وضيق لغاية الخسر ثم يتوسه بعدها وقامت بارتداء كعب من اللون الاصفر المنقط بالاسود ولبست عقد من اللون الاصفر وتركت شعرها سايح وراءها فنزلا غطا ظهرها كله مع نظاره سوداء ولم تضع ميك اب لأنها كانت جميلا بدون أي شئ
ساندي لبست بنطال لونه ابيض وعليه بلوزه بيضاء كات وفوقه جاكيت احمر اللون ألبسة جزمه بالكعب من اللون الأحمر والشنطة من اللون الأحمر وقامت بوضع قليل من ألبودره مع مولمع شفايف وأخذت كلا منهما الكتب والمراجع والشنطه وطلعوا من الفيلا وكل واحدة اخدت عربيتها وذهبت الي الجامعه وعندما وصلوا نزلت ساندي وجنا وفي الطريق
ساندي:جنا انا مطره اسيبك عشان السكشن بتاعي من هنا
جنا:ولا يهمك انا هروح ادور علي السكشن بتاعي روحي انتي عشان مبقاش حاجه علي محاضرتك
ساندي:بس جنا خلي بالك واحترسي من...........
قاطعتها جنا:ساندي الساعه 8 ونص معتش حاجه علي المحاضره لازم اروح وبعدين نبقا نتكلم يلا باي ومشيت جنا وسابت ساندي ساندي في نفسها "ياربي نسيت احزرها منوا ربنا يستر" مشيت راحت المحاضره وعند جنا دخلت من بوابة جامعة الصيدله وعندما دخلت كل اللي في الجامعه بصلها والكل قعد يتساءل مين دي اول مره نشوفها معقول دي اللي جات من امريكا وفي مكان من الجامعه كان يقف شابين بيبصوا لجنا من شدة جمالها
........:ايه رأيك ........:تهبل جمال عمري مشفت زيه .......:تعرف توقعها ولا لا
.......:ايه انت تشك اني مش اعرف اوقعها اصلا مفيش بنت تقدر تقاومني يا ماجد
ماجد:ماشي يا سامح وريني شطارتك ارهنك علي كام مقابله تقدر توقع البنت دي
سامح:امممممممم 3مقابلات ووقعهالك ونشوف
ماجد:طيب يلا روح وريني شطارتك سامح:اوكي
(سامح:شاب وسيم جدا طويل ولونه ابيض وشعره اسود سواد الليل وينزل علي رقبته وكثيف وشفتاه ورديتان وكبيره وعيناه خضروتان وجسمه جسم عضلي ومتناصق مع بعضه يعني وسيم جدا ومفيش اي شاب في الجامعه احلي منوا عشان كده بنات الجامعه كلها هتموت عليه واي بنت تتمني منوا كلمه واي بنت ييحطها في دماغه يبقا هيجبها يعني هيجبها)سامح في اخر سنه في صيدله بس سامح مش طالب بس وهنعرف في الاحداث سامح بيكون ايه في الجامعه كمان
(ماجد:شاب جماله جمال عادي جسموا رياضي شويه صاحب سامح الروح بالروح وتقريبا زي اخوات واكتر)
سامح راح عند جنا اللي واقفه بدور علي السكشن بتاعها اقترب منها
سامح بابتسامه:هاي
جنا باسلوب عادي:هاي سامح علي نفس الابتسامه:ممكن اتعرف بالقمر
جنا ببرود: ليه سامح:عادي تعارف انا اصلا يسعدني اتعرف بالقمر اللي واقف ادامي واصلا انا بقدر الجمال جدا وخصوصا الجمال الطبيعي
جنا ببتسامه:علفكره سامحبابتسامه ساحره:نعم
حنا:انا كنت بدرس في امريكا يعني انا اكتر بنت عدت عليا اسطونات زي دي بلاش الكلام ده معايا من الاخر شكلك يكسف ودمك تقيل وابقا دور علي اسطوانه تانيه غير دي لان البنات بقوا عارفينها كويس عن ازنك ومشيت وسابت سامج واقف ومشيت سامح غي نفسه " ايه البنت دي عمري متكلمت مع بنت وعاندة ابدا وكمان ايه بنت عاشت في امريكا ولسه محتفظه بعادات مصر غريبه البنت دي جرلك ايه يا سامح البنت مبقالكش شايفها 5 دقايق وشغلت تفكيرك "
قطع تفكيره صوت حد بيناديه:سامح فالتفت سامح:ايوا يا ماجد
ماجد:ايه يا سامح معرفتش توقع البنت اول مره بنت مترضاش تكلمك في ايه
سامح:مش عارف البنت دي غريبه وانت عارف ايه الاغرب انها كمان مش متربيه في مصر يعني كانت عايشه في امريكا ومع ذلك محتفظه بعادات مصر ماجد:هي دي اللي كانت في امريكا
سامح:انت تعرفها ماجد:الجامعه كلها عارفه ان في بنت هتيجي من امريكا اسمها ....اسمها
سامح:اسمها ايه ماجد:اسمها....اها اسمها جنا
سامح:جنا اسمها جميل اوي ماجد:ايه يا سامح هو بدل متوقعها هي اللي وقعتك ولا ايه اوع تكون حبتها
سامح:حبيت ايه يا عم انت بتقول ايه البنت دي هجيبها يعني هجبها بس اظبر
ماجد:طيب سيبك من البنت دلوقتي وتعال يلا علي المحاضره سامح:يلا وذهبوا الاثنان
عند جنا تبحش عن السكشن فقربت منها بنت وقالت بابتسامه:صباح الخير جنا بنفس الابتسامه:صباح النور
البنت:مش انتي جنا جنا:انتي تعرفيني
البنت الجامعه كلها عارفه ان في بنت هتيجي من امريكا واسمها جنا وانتي شكلك لسه جديد هنا واول مره نشوفك يبقا اكيد انتي جنا جنا بنفس الابتسامه:ايوا انا جنا انتي بقا اسمك ايه
البنت انا اسيل وفي سنه اولي وانتي بقا في سنه كام
جنا:وانا كمان في سنه اولي مدت ايدها لها تشرفت بمعرفتك يا اسيل
اسيل سلمت عليها:الشرف ليا يا جنا
جنا:متعرفيش سكشن 4 فين اسيل:ايه ده وكعايا كمان في نفس السكشن
جنا بضحك:من حظي طيب هو فين
اسيل:يلا انا كده كده طلعه وذهبوا الاثنين
(اسيل:بنت جمالها عادي شعرها يوصل لنص ضهرها وجسمها عادي)
وصعدوا الاتنين المحاضره وحضروا المحاضرات وبعد انتهاء المحاضرات
اسيل:ايه رايك نروح الكافيتريا نشرب حاجه
جنا:اوكي هكلم بنت خالتي واقولها تيجي هناك واخذت الموبايل واتصلت علي ساندي:الو...ايوا انا في الكافيتريا تعاليلي هناك.....طيب يلا باي
وراحوا الكافيتريا وبعد شويه جات ساندي واستغربت اسيل
ساندي:اسيل ايه ده انتوا اتعرفتوا علي بعض
جنا:اها اسيل طول اليوم كانت معايه ووراتني كل الجامعه
ساندي:اوكي تحبوا تشربوا ايه جنا:انا هشرب موكا بارده دا مشروبي المفضل
اسيل:وانا هاخد ايس كوفي ساندي:وانا هاخد كابتشينوا
سمعوا صوت من وراهم:ممكن ننضملكم احنا كمان التفت الجميع فشافوا سامح مع ماجد
جنا في نفسها " ياربي انا عمري مشفت برود كده "
اسيل:ايه ده سامح بذات نفسه هيقعد معانا دي معجزه
سامح:شوفتي هتكرم واقعد معاكم جنا:لا شكرا مش عاوزين كرمك ده
سامح:يظهر اني هدايقكم بقعدتي معاكم
اسيل:لا ابدا هي بس بتهزر اتفضل اقعد معانا
سامح:تسمحيلي يا انسه جنا اقعد معاكم جنا في نفسها " ايه ده عرف اسمي منين "
فلتفت سامح وهو يحدث جنا لساندي وضحك وقال:ايه ده ساندي ازيك هو انتي قريبت حد من البنات هنا
ساندي بدون نفس:ايوا جنا تبقا بنت خالتي
سامح:طيب تسمحوا نقعد اسيل:اتفضل قعد سامح بالكرسي اللي جانب جنا
فقامت جنا علطول وقالت:عن اذنكم دقيقه ساندي تعالي وريني التوالات فين
ساند:طيب جايه وقاموا الاتنين
سامح:ايه حكاية يا اسيل البنت دي
اسيل:والله معرفش البنت غريبه اوي عن اي بنت في الجامعه وكمان كانت في امريكا ومش عارفه تفكيرها غير اي بنت كانت بره سامح:المهم انتي عارفه لازم انك لازم تعرفي ايه سكتها ماشي وحاولي ساندي متملاش دماغها لان ساندي عارفه عننا كل حاجه اسيل:ماشي
وفي التوالات
ساندي بعصبيه وزعيق:انتي مجنونه يعني مش لاقيه الا اسيل اللي تصاحبيها
جنا:مالها اسيل بس دي باين عليها طيبه وجدعا
ساندي بعصبيه:ياربي انتي والله العظيم ثقتك بسرعه دي هي اللي هتوديكي في داهيه
جنا:بقولك ايه سيبك من اسيل وخليكي في اللي اسموا سامح ده
ساندي بعصبيه اكتر:انتي كمان عرفتي سامح يا نهار اسود
جنا:اسمعيني يا ساندي واعرفي اللي حصل ايه وقالت لها علي اللي حصل
ساندي بدات تهدا:كنت عارفه ان ده هيحصل وحاولت اقولك بس مكنتيش بتسمعيني
روايات غرام جنا:ليه في ايه ساندي:في ان سامح كل بنات الجامعه هتموت عليه وتتمني منوا اي كلمه واي بنت جديده بتيجي ويحطها في دماغها هيجبها يعني هيجبها جنا بعدم اقتناع:بس مش معايا انا انا محدش يقدر عليه
ساندي باقناع:جنا اسمعيني بس جنا:خلاص يا ساندي متخافيش
ساندي:طب واسيل جنا:مالها يا ساندي جايز انتي اللي فاهمه غلط يلا خلينا نروح اتاخرنا
ساندي بعصبيه:عنيده ومشيت جنا ورجعت الترابيزه وقعدت علي الكرسي تاني بعيد عن سامح
سامح في نفسه "وبعدين معاكي انتي بقا "
ايجت ساندي بعدها وقالت:جنا اسلام اتكلم وبيقولك انوا بره يلا عشان مستنينا بره فقامت جنا ومشيوا الاتنين
سامح بص لأسيل:هو مين اسلام ده هي مخطوبه ولا ايه
اسيل:لا هي قالتلي انها مش مخطوبه يمكن اخوها سامح:طيب انا هروح عايز حاجه
اسيل:لا بس متنساش عوملتي سامح:ماشي متقلقيش يلا باي اسيل:باي
ومشي سامح الي عربيته وذهب الي بيته سامح ساكن في قصر كبير وفخم وعالي ملوش مثيل نزل سامح من العربيه ودخل بيته وهو طالع السلم اللي في القصر سمع صوت من وراها بيقول:سامح انت جيت التفت سامح
سامح بابتسامه:ايوا يا حبيبتي جيت عاوز حاجه
.........:يعني مندهش علي اخويا الا اذا كنت عايزه حاجه
سامح بضحك:بدال قولتي اخويا يبقا اكيد عاوزه حاجه قولي يا اسماء عاوزه ايه وخلاص
اسماء ببراءه:ماشي بدال موصر اصل النهارده عيد ميلاد وسام وانا عايزه اروح وعايزاك تيجي معايا
سامح بضحك:اهااااااا الحكايه بقا كده من عنيا يا سمسمه عشان خاطرك انتي ووسام هتروحي امتا
اسماء بفرح:علي الساعه 10 كده سامح:اوكي هطلع انام دلوقتي ونبقا نروح بليل اسماء حضنت اخوها وقالت:انت احسن اخ في الدنيا فضحك سامح علي اخته وصعد الي غرفته ونام
(اسماء:بنت جميله جدا جميله بزياده لون وجهها ابيض وشهها بيبين عليه البراءه زي الاطفال وشعرها يوصل لنص ضهرها وعيونها لونها بونيه تماما عمرها 18 سنه زي جنا وجسمها جسم ملكان ومخطوبه لوسام وكانت خطوبتهم غريبه وهنعرفها اسماء في كلية طب)
(وسام:شاب جذاب جدا عمره 26 وجسمه جسم رياضي لونه ابيض وشعره كثيف واسود عيونه سوداء يعني جميل بمعني الكلمه وبيشتغل معيد في كلية الطب)
(بس عايز توقعاتكم تفتكروا سامح ناوي علي ايه مع جنا ازاي أسماء اتخطبت لوسام وايه اللي هيحصل في الحفله )
قضيت ساندي وجنا اليوم مع بعضهما وفي صباح اليوم التاني استيقظت الفتاتين وكلا منهم ارتدت ملابسها
جنا لبست فستان لونه أصفر لما لنص الركبه وضيق لغاية الخسر ثم يتوسه بعدها وقامت بارتداء كعب من اللون الاصفر المنقط بالاسود ولبست عقد من اللون الاصفر وتركت شعرها سايح وراءها فنزلا غطا ظهرها كله مع نظاره سوداء ولم تضع ميك اب لأنها كانت جميلا بدون أي شئ
ساندي لبست بنطال لونه ابيض وعليه بلوزه بيضاء كات وفوقه جاكيت احمر اللون ألبسة جزمه بالكعب من اللون الأحمر والشنطة من اللون الأحمر وقامت بوضع قليل من ألبودره مع مولمع شفايف وأخذت كلا منهما الكتب والمراجع والشنطه وطلعوا من الفيلا وكل واحدة اخدت عربيتها وذهبت الي الجامعه وعندما وصلوا نزلت ساندي وجنا وفي الطريق
ساندي:جنا انا مطره اسيبك عشان السكشن بتاعي من هنا
جنا:ولا يهمك انا هروح ادور علي السكشن بتاعي روحي انتي عشان مبقاش حاجه علي محاضرتك
ساندي:بس جنا خلي بالك واحترسي من...........
قاطعتها جنا:ساندي الساعه 8 ونص معتش حاجه علي المحاضره لازم اروح وبعدين نبقا نتكلم يلا باي ومشيت جنا وسابت ساندي ساندي في نفسها "ياربي نسيت احزرها منوا ربنا يستر" مشيت راحت المحاضره وعند جنا دخلت من بوابة جامعة الصيدله وعندما دخلت كل اللي في الجامعه بصلها والكل قعد يتساءل مين دي اول مره نشوفها معقول دي اللي جات من امريكا وفي مكان من الجامعه كان يقف شابين بيبصوا لجنا من شدة جمالها
........:ايه رأيك ........:تهبل جمال عمري مشفت زيه .......:تعرف توقعها ولا لا
.......:ايه انت تشك اني مش اعرف اوقعها اصلا مفيش بنت تقدر تقاومني يا ماجد
ماجد:ماشي يا سامح وريني شطارتك ارهنك علي كام مقابله تقدر توقع البنت دي
سامح:امممممممم 3مقابلات ووقعهالك ونشوف
ماجد:طيب يلا روح وريني شطارتك سامح:اوكي
(سامح:شاب وسيم جدا طويل ولونه ابيض وشعره اسود سواد الليل وينزل علي رقبته وكثيف وشفتاه ورديتان وكبيره وعيناه خضروتان وجسمه جسم عضلي ومتناصق مع بعضه يعني وسيم جدا ومفيش اي شاب في الجامعه احلي منوا عشان كده بنات الجامعه كلها هتموت عليه واي بنت تتمني منوا كلمه واي بنت ييحطها في دماغه يبقا هيجبها يعني هيجبها)سامح في اخر سنه في صيدله بس سامح مش طالب بس وهنعرف في الاحداث سامح بيكون ايه في الجامعه كمان
(ماجد:شاب جماله جمال عادي جسموا رياضي شويه صاحب سامح الروح بالروح وتقريبا زي اخوات واكتر)
سامح راح عند جنا اللي واقفه بدور علي السكشن بتاعها اقترب منها
سامح بابتسامه:هاي
جنا باسلوب عادي:هاي سامح علي نفس الابتسامه:ممكن اتعرف بالقمر
جنا ببرود: ليه سامح:عادي تعارف انا اصلا يسعدني اتعرف بالقمر اللي واقف ادامي واصلا انا بقدر الجمال جدا وخصوصا الجمال الطبيعي
جنا ببتسامه:علفكره سامحبابتسامه ساحره:نعم
حنا:انا كنت بدرس في امريكا يعني انا اكتر بنت عدت عليا اسطونات زي دي بلاش الكلام ده معايا من الاخر شكلك يكسف ودمك تقيل وابقا دور علي اسطوانه تانيه غير دي لان البنات بقوا عارفينها كويس عن ازنك ومشيت وسابت سامج واقف ومشيت سامح غي نفسه " ايه البنت دي عمري متكلمت مع بنت وعاندة ابدا وكمان ايه بنت عاشت في امريكا ولسه محتفظه بعادات مصر غريبه البنت دي جرلك ايه يا سامح البنت مبقالكش شايفها 5 دقايق وشغلت تفكيرك "
قطع تفكيره صوت حد بيناديه:سامح فالتفت سامح:ايوا يا ماجد
ماجد:ايه يا سامح معرفتش توقع البنت اول مره بنت مترضاش تكلمك في ايه
سامح:مش عارف البنت دي غريبه وانت عارف ايه الاغرب انها كمان مش متربيه في مصر يعني كانت عايشه في امريكا ومع ذلك محتفظه بعادات مصر ماجد:هي دي اللي كانت في امريكا
سامح:انت تعرفها ماجد:الجامعه كلها عارفه ان في بنت هتيجي من امريكا اسمها ....اسمها
سامح:اسمها ايه ماجد:اسمها....اها اسمها جنا
سامح:جنا اسمها جميل اوي ماجد:ايه يا سامح هو بدل متوقعها هي اللي وقعتك ولا ايه اوع تكون حبتها
سامح:حبيت ايه يا عم انت بتقول ايه البنت دي هجيبها يعني هجبها بس اظبر
ماجد:طيب سيبك من البنت دلوقتي وتعال يلا علي المحاضره سامح:يلا وذهبوا الاثنان
عند جنا تبحش عن السكشن فقربت منها بنت وقالت بابتسامه:صباح الخير جنا بنفس الابتسامه:صباح النور
البنت:مش انتي جنا جنا:انتي تعرفيني
البنت الجامعه كلها عارفه ان في بنت هتيجي من امريكا واسمها جنا وانتي شكلك لسه جديد هنا واول مره نشوفك يبقا اكيد انتي جنا جنا بنفس الابتسامه:ايوا انا جنا انتي بقا اسمك ايه
البنت انا اسيل وفي سنه اولي وانتي بقا في سنه كام
جنا:وانا كمان في سنه اولي مدت ايدها لها تشرفت بمعرفتك يا اسيل
اسيل سلمت عليها:الشرف ليا يا جنا
جنا:متعرفيش سكشن 4 فين اسيل:ايه ده وكعايا كمان في نفس السكشن
جنا بضحك:من حظي طيب هو فين
اسيل:يلا انا كده كده طلعه وذهبوا الاثنين
(اسيل:بنت جمالها عادي شعرها يوصل لنص ضهرها وجسمها عادي)
وصعدوا الاتنين المحاضره وحضروا المحاضرات وبعد انتهاء المحاضرات
اسيل:ايه رايك نروح الكافيتريا نشرب حاجه
جنا:اوكي هكلم بنت خالتي واقولها تيجي هناك واخذت الموبايل واتصلت علي ساندي:الو...ايوا انا في الكافيتريا تعاليلي هناك.....طيب يلا باي
وراحوا الكافيتريا وبعد شويه جات ساندي واستغربت اسيل
ساندي:اسيل ايه ده انتوا اتعرفتوا علي بعض
جنا:اها اسيل طول اليوم كانت معايه ووراتني كل الجامعه
ساندي:اوكي تحبوا تشربوا ايه جنا:انا هشرب موكا بارده دا مشروبي المفضل
اسيل:وانا هاخد ايس كوفي ساندي:وانا هاخد كابتشينوا
سمعوا صوت من وراهم:ممكن ننضملكم احنا كمان التفت الجميع فشافوا سامح مع ماجد
جنا في نفسها " ياربي انا عمري مشفت برود كده "
اسيل:ايه ده سامح بذات نفسه هيقعد معانا دي معجزه
سامح:شوفتي هتكرم واقعد معاكم جنا:لا شكرا مش عاوزين كرمك ده
سامح:يظهر اني هدايقكم بقعدتي معاكم
اسيل:لا ابدا هي بس بتهزر اتفضل اقعد معانا
سامح:تسمحيلي يا انسه جنا اقعد معاكم جنا في نفسها " ايه ده عرف اسمي منين "
فلتفت سامح وهو يحدث جنا لساندي وضحك وقال:ايه ده ساندي ازيك هو انتي قريبت حد من البنات هنا
ساندي بدون نفس:ايوا جنا تبقا بنت خالتي
سامح:طيب تسمحوا نقعد اسيل:اتفضل قعد سامح بالكرسي اللي جانب جنا
فقامت جنا علطول وقالت:عن اذنكم دقيقه ساندي تعالي وريني التوالات فين
ساند:طيب جايه وقاموا الاتنين
سامح:ايه حكاية يا اسيل البنت دي
اسيل:والله معرفش البنت غريبه اوي عن اي بنت في الجامعه وكمان كانت في امريكا ومش عارفه تفكيرها غير اي بنت كانت بره سامح:المهم انتي عارفه لازم انك لازم تعرفي ايه سكتها ماشي وحاولي ساندي متملاش دماغها لان ساندي عارفه عننا كل حاجه اسيل:ماشي
وفي التوالات
ساندي بعصبيه وزعيق:انتي مجنونه يعني مش لاقيه الا اسيل اللي تصاحبيها
جنا:مالها اسيل بس دي باين عليها طيبه وجدعا
ساندي بعصبيه:ياربي انتي والله العظيم ثقتك بسرعه دي هي اللي هتوديكي في داهيه
جنا:بقولك ايه سيبك من اسيل وخليكي في اللي اسموا سامح ده
ساندي بعصبيه اكتر:انتي كمان عرفتي سامح يا نهار اسود
جنا:اسمعيني يا ساندي واعرفي اللي حصل ايه وقالت لها علي اللي حصل
ساندي بدات تهدا:كنت عارفه ان ده هيحصل وحاولت اقولك بس مكنتيش بتسمعيني
روايات غرام جنا:ليه في ايه ساندي:في ان سامح كل بنات الجامعه هتموت عليه وتتمني منوا اي كلمه واي بنت جديده بتيجي ويحطها في دماغها هيجبها يعني هيجبها جنا بعدم اقتناع:بس مش معايا انا انا محدش يقدر عليه
ساندي باقناع:جنا اسمعيني بس جنا:خلاص يا ساندي متخافيش
ساندي:طب واسيل جنا:مالها يا ساندي جايز انتي اللي فاهمه غلط يلا خلينا نروح اتاخرنا
ساندي بعصبيه:عنيده ومشيت جنا ورجعت الترابيزه وقعدت علي الكرسي تاني بعيد عن سامح
سامح في نفسه "وبعدين معاكي انتي بقا "
ايجت ساندي بعدها وقالت:جنا اسلام اتكلم وبيقولك انوا بره يلا عشان مستنينا بره فقامت جنا ومشيوا الاتنين
سامح بص لأسيل:هو مين اسلام ده هي مخطوبه ولا ايه
اسيل:لا هي قالتلي انها مش مخطوبه يمكن اخوها سامح:طيب انا هروح عايز حاجه
اسيل:لا بس متنساش عوملتي سامح:ماشي متقلقيش يلا باي اسيل:باي
ومشي سامح الي عربيته وذهب الي بيته سامح ساكن في قصر كبير وفخم وعالي ملوش مثيل نزل سامح من العربيه ودخل بيته وهو طالع السلم اللي في القصر سمع صوت من وراها بيقول:سامح انت جيت التفت سامح
سامح بابتسامه:ايوا يا حبيبتي جيت عاوز حاجه
.........:يعني مندهش علي اخويا الا اذا كنت عايزه حاجه
سامح بضحك:بدال قولتي اخويا يبقا اكيد عاوزه حاجه قولي يا اسماء عاوزه ايه وخلاص
اسماء ببراءه:ماشي بدال موصر اصل النهارده عيد ميلاد وسام وانا عايزه اروح وعايزاك تيجي معايا
سامح بضحك:اهااااااا الحكايه بقا كده من عنيا يا سمسمه عشان خاطرك انتي ووسام هتروحي امتا
اسماء بفرح:علي الساعه 10 كده سامح:اوكي هطلع انام دلوقتي ونبقا نروح بليل اسماء حضنت اخوها وقالت:انت احسن اخ في الدنيا فضحك سامح علي اخته وصعد الي غرفته ونام
(اسماء:بنت جميله جدا جميله بزياده لون وجهها ابيض وشهها بيبين عليه البراءه زي الاطفال وشعرها يوصل لنص ضهرها وعيونها لونها بونيه تماما عمرها 18 سنه زي جنا وجسمها جسم ملكان ومخطوبه لوسام وكانت خطوبتهم غريبه وهنعرفها اسماء في كلية طب)
(وسام:شاب جذاب جدا عمره 26 وجسمه جسم رياضي لونه ابيض وشعره كثيف واسود عيونه سوداء يعني جميل بمعني الكلمه وبيشتغل معيد في كلية الطب)
(بس عايز توقعاتكم تفتكروا سامح ناوي علي ايه مع جنا ازاي أسماء اتخطبت لوسام وايه اللي هيحصل في الحفله )