إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حل واجب [email protected] الجامعة العربية المفتوحة (المواد التربوية)

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #16
    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
    اتصل : O544321455 - OO966544321455
    واتس اب: 966544321455+
    ايميل : a_al_shora@hot mail.com
    سكايبي : a_al_shora


    حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
    ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
    سكايبي: a_al_shora
    واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









    عمادة البرامج الأكاديمية في التربية
    استمارة الواجب الدراسي (TMA Form)
    مقرر تاريخ وحضارة الكويت GR1313
    الفصل الدراسي الثاني للعام الأكاديمي 2013/2014
















    الفصل الدراسي الثاني 2013/2104
    الواجب الدراسي لمقرر تاريخ وحضارة الكويت
    GR131




    " بدأ التعليم في الكويت منذ نشأتها الأولى في حقبة ما قبل النفط وتدرج متطوراً في عدة مراحل ابتداء من التعليم الديني البحت في المساجد والذي يقتصر على الشباب فقط وصولاً لمرحلة التعليم النظامي ومشاركة الفتيات بالتعليم " .


    أكتب موضوعاً بما لا يزيد عن 5 صفحات عن كل من التعليم والحركة الثقافية بدولة الكويت في حقبة ما قبل النفط متضمناً جميع مراحل التعليم بالترتيب بداية من مرحلة المسجد وصولاً لمرحلة التعليم النظامي وكذلك دور الرواد الأوائل في بناء الحركة الثقافية بشكل عام .












    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
    اتصل : O544321455 - OO966544321455
    واتس اب: 966544321455+
    ايميل : a_al_shora@hot mail.com
    سكايبي : a_al_shora


    حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
    ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
    سكايبي: a_al_shora
    واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

    تعليق


    • #17
      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
      اتصل : O544321455 - OO966544321455
      واتس اب: 966544321455+
      ايميل : a_al_shora@hot mail.com
      سكايبي : a_al_shora


      حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
      ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
      سكايبي: a_al_shora
      واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









      B203 B: Business functions in context II
      Second semester 2013-2014
      Increasing employee engagement through HRM
      Harrods is a brand that is recognised all over the world. Its Knightsbridge store has 1 million square feet of selling space with over 330 different departments. Its global reputation and prestige is instilled through its brand values. Brand values represent what an organisation stands for. Harrods values are – British; Luxury; Service; Innovation and Sensation.
      This case study demonstrates the integral role that Harrods’ employees play in upholding these brand values. People are a vital resource of any organisation. In the retail industry, employees are the public face of the company. They are responsible for interacting daily with a variety of stakeholders, for example, customers, senior managers and suppliers, to ensure the day-to-day running of the business. Effective communication is essential for creating an environment where employees and customers are satisfied.
      Human Resources
      This case study looks at the methods adopted by Harrods’ Human Resources department to increase employee engagement. This involved positively changing the organisation’s culture to enable the business to meet the needs of its employees whilst also maintaining the company’s values.






      Human Resource Management is a process of valuing and developing people at work. It covers all aspects of developing employees, including three important steps:
      1. Recruitment and selection - attracting suitable new employees.
      2. Performance - enabling employees to perform their roles to the best of their ability by keeping them informed and providing relevant training opportunities.
      3. Development - developing all employees to build their careers with Harrods through identifying career progression opportunities.
      Employee turnover
      Employee turnover measures the rate at which employees leave their employer, usually over a one year time period. The statistics indicated that Harrods needed to take action to improve employee engagement and reduce its employee turnover. A high employee turnover rate has significant cost and performance implications to a business. These include the costs of recruitment, the loss of expertise and the increased need for training new employees.
      Following this investigation, Harrods carried out its first comprehensive employee survey to find out what they thought about working at Harrods. The employee survey has now become an integral aspect of Harrods’ Human Resource Management programme. The survey results were used to create strategic plans for change focused on improving employee engagement and trust. The four main elements were:
      • Changing leadership. Creating an environment where employees are encouraged to make more decisions themselves. Senior managers create the business vision but ground level employees are delegated more leadership responsibilities, for example, in dealing with customers. The model employed is one of transformational leadership where the vision is built at the top but everyone engages with the vision through personal leadership.
      • Improved communications. Better communications inform all employees about the strategies of the company. These outline the aims and direction of the business. They also inform employees about operational (day-to-day) plans which directly affect their work. A radical improvement was to encourage employees to inform management of their views.
      • Living the brand values. Making sure that everyone understands and models the brand values.












      Communications and cultural change
      The first employee survey highlighted that a difference existed between the customer experience and the employee experience. Harrods tackled these issues as a matter of urgency. A priority was the modernisation of the staff restaurant, providing an inviting eating space with high quality, nutritionally balanced food. The effectiveness of this approach is summed up by one employee, Hayri Volkan, who is a Retail Manager. She says:
      ‘My views are definitely valued, I’m always asked my opinion on things – people who do the job are acknowledged as a good information source.'


      Leadership
      Leadership is important in shaping the culture of an organisation. There are two opposite poles in terms of leadership, these are autocratic and democratic. Autocratic leaders tell employees what to do. On the other hand, democratic leaders encourage input from employees, listen to their ideas and enable them to make decisions. Both styles have their place, depending on circumstances. For instance, in a crisis situation, such as a sharp drop in sales, immediate action is needed. In such circumstances an autocratic approach is required. However, when there is more time available, a democratic approach is often favoured. Harrods’ leadership focus is at the democratic end of the spectrum. Employees are listened to and their advice and ideas are used to make continuous improvements. The culture is thus one of trust and respect and is the key to Harrods’ employee engagement.
      • Talent spotting. This involves identifying talented people who can make important contributions to Harrods. Laura Gorse who works in the Learning and Development Department at Harrods illustrates this:
      ‘I had been training new starters – my total enthusiasm for the role must have been spotted by Harrods. At the time I was unsure about a new opportunity so I didn’t push myself but Harrods nudged me in the right direction and gave me a chance to succeed.'
      • Mentoring and coaching. Mentors and coaches are people who act as advisors and guides, usually to those less experienced than themselves. Mentoring and coaching takes place through structured feedback and advice as well as through informal conversations. Line managers at Harrods are encouraged to communicate targets and advice to employees through face-to-face interactions. This might involve sitting down in the restaurant, or in a more formal setting, to agree objectives and to give advice about improvements and new ways of working. Acting as a coach helps the line managers to develop their managerial skills, build relationships and reinforce trust at Harrods.
      Each of the processes outlined above provides Harrods’ employees, both managers and front-line staff, with the confidence that they can make a difference and that their contributions are valued.








      Benefits of Human Resource Management
      Research into Human Resource Management indicates that the factors that really motivate employees are intrinsic ones which are based on meeting the personal needs of an individual. Human beings have a number of key psychological needs including:
      • The need to feel that you can do something well.
      • The need to be part of a group.
      • The need for respect and encouragement from others.
      These needs are typically met from non-financial rewards, for example, by providing opportunities:
      • for promotion
      • to make decisions
      • to contribute to a team
      • to do a variety of tasks.
      An informed and engaged workforce
      Having an informed and engaged workforce has resulted in many tangible benefits. There have now been four employee surveys. Each survey has seen a higher return from employees and an improvement in the indicators of employee engagement. Significantly, 91% of employees have stated in the most recent survey that they are proud to work for Harrods and employee turnover has halved in the last five years.
      ‘I like being part of a big brand, it is stable but exciting – I feel pride coming in on a Monday Morning. I enjoy telling people what I do and where I work.’
      Similarly Laura Gorse who works in Learning and Development states:
      ‘I never dread coming in to work, I actually look forward to coming in – you don’t want to miss out on what’s going on. The values come from what we do.'
      Conclusion
      Human Resource Management should be seen as a strategic function of an organisation. It helps to build a competitive edge for an organisation by positively engaging its employees. Key ingredients of effective Human Resource Management are having in place an appropriate leadership style and effective two-way communications with employees. This creates an open and honest environment where employees feel that their ideas are being listened to and that they can make a contribution to decision making. Engaged employees are more likely to be proud to work for their organisation and therefore will believe in and live out the values of the organisation.













      Answer all the following questions:
      Question 1 (300 words, 30 marks)
      Explain what is meant by the term ‘employee engagement’, and then explain at least two of the benefits to a business increasing employee engagement.
      Question 2 (300 words, 30 marks)
      Analyze the different ways that Harrods uses to engage its employees in decision making. Which methods do you feel would create the most impact?
      Question 3 (400 words, 40 marks)
      Explain what is meant by democratic leadership. Evaluate the effectiveness of employing a democratic leadership style on the success of Harrods. Use E-library sources to find another example that had also been successful using a democratic leadership style.






      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
      اتصل : O544321455 - OO966544321455
      واتس اب: 966544321455+
      ايميل : a_al_shora@hot mail.com
      سكايبي : a_al_shora


      حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
      ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
      سكايبي: a_al_shora
      واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

      تعليق


      • #18
        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
        اتصل : O544321455 - OO966544321455
        واتس اب: 966544321455+
        ايميل : a_al_shora@hot mail.com
        سكايبي : a_al_shora


        حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
        ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
        سكايبي: a_al_shora
        واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









        B203 B: Business functions in context II
        Second semester 2013-2014
        Increasing employee engagement through HRM


        Answer all the following questions:
        Question 1 (300 words, 30 marks)
        Explain what is meant by the term ‘employee engagement’, and then explain at least two of the benefits to a business increasing employee engagement.
        Question 2 (300 words, 30 marks)
        Analyze the different ways that Harrods uses to engage its employees in decision making. Which methods do you feel would create the most impact?
        Question 3 (400 words, 40 marks)
        Explain what is meant by democratic leadership. Evaluate the effectiveness of employing a democratic leadership style on the success of Harrods. Use E-library sources to find another example that had also been successful using a democratic leadership style.






        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
        اتصل : O544321455 - OO966544321455
        واتس اب: 966544321455+
        ايميل : a_al_shora@hot mail.com
        سكايبي : a_al_shora


        حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
        ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
        سكايبي: a_al_shora
        واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

        تعليق


        • #19
          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
          اتصل : O544321455 - OO966544321455
          واتس اب: 966544321455+
          ايميل : a_al_shora@hot mail.com
          سكايبي : a_al_shora


          حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
          ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
          سكايبي: a_al_shora
          واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





          Page 1 / 3
          TU170
          Tutor-marked Assignment – Spring 2013-2014
          Cut-off date: May 3, 2014
          Total marks: 20
          Submitting your work
          This TMA should be submitted to your tutor electronically through the LMS system before the
          cut-off date indicated above. Please note that it is your responsibility to ensure that your work is
          submitted in the correct format. Anything submitted after the midnight deadline will not count
          for assessment purposes.
          The TMA is marked out of 100, out of which 20% will be considered for the continuous
          assessment grade.
          It consists of 4 questions. The total marks for each question are shown at the beginning of each
          question. The marks allocated to each part of a question are indicated in the margin.
          Plagiarism Warning:
          As per AOU rules and regulations, all students are required to submit their own TMA work and
          avoid plagiarism. The AOU has implemented sophisticated techniques for plagiarism detection.
          You must provide all references in case you use and quote another person's work in your TMA.
          You will be penalized for any act of plagiarism as per the AOU's rules and regulations.
          Important note: Before you start working with this assignment, you need to refer to the
          plagiarism tutorial posted in LMS.
          By submitting the TMA through the LMS system, you are declaring that this submitted TMA work
          is a result of your own efforts and you have not plagiarized any other person's work.
          Arab Open University
          Faculty of Computer Studies
          TU170 Computing Essentials
          Page 2 / 3
          This TMA must be solved individually, no group work is allowed except part 1
          Part 1 [5 marks]
          Use the common forum in LMS, in TU170 page, to initiate a discussion and to share your ideas with your classmates about one of the following topics:
          • Twitter
          • Speech Recognition
          • Google Docs
          • Smart Phones
          • Virus Protection and Internet Security
          You should copy all the thread messages (not screenshots) and paste it on your solution for this part. The thread should contain at least 10 messages.
          Part 2 [6 marks]
          1. You have seen that the search engines are excellent tools to locate information on the web. Many sites allow anyone to post material on the web, sometimes without critical evaluation. Explain in your own words how to evaluate the accuracy of information you find on the web. [2 marks]
          2. Using your own words, define computer memory including RAM, ROM, and flash memory. [2 marks]
          3. People use computers to enrich their personal and private lives. There are ways that computers can make people less productive and even harm their health. Describe in your own words what are the physical risks may face computer users and how to avoid them. [2 marks]
          Notes: The minimum word count required for each question is 80.
          Part 3 [7 marks]
          1. As discussed in chapter 3, application software divided into two categories, general-purpose applications and specialised applications. Image editors are specialised graphics programs for editing or modifying digital images and photos. An example of image editor programs is Windows Live Photo Gallery.
          • Go to, and type “photo gallery” in the search box.
          Page 3 / 3
          • Click the first search result.
          • Click the Download Now button.
          • Follow the instructions to complete the installation.
          • Use this software to open any image stored in your computer.
          • Make it black and white
          • Crop it in any way from any direction
          • Rotate the image left or right.
          For this question, you should provide two screenshots from the Windows Live Photo Gallery program:
          • First screenshot shows the image before editing. [1 marks]
          • Second screenshot shows the image after editing. [3 marks]
          2. Open your email (if you don’t have an email account, you can create a new one using one of the webmail providers such as Hotmail, Yahoo or Gmail). Send an email using your own words to your tutor’s email address describing what are the computer essentials, knowledge, skills that you gained from studying the course TU170. [3 marks]
          For this question, you should provide a screenshot for the email sent to your tutor.
          Notes:
          • Sending an email to your tutor without providing a screenshot will not be counted when grading this question.
          • Minimum word count required for this part is 80.
          TMA presentation [2 marks]
          The TMA word document must satisfy the following:
          • Header contains student’s name and id
          • Page numbering
          • No grammar and spelling mistakes
          How to submit the TMA
          • Submit ONLY one word file contains your solution for this TMA
          • Name your TMA file as studentId_firstName_ surname




          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
          اتصل : O544321455 - OO966544321455
          واتس اب: 966544321455+
          ايميل : a_al_shora@hot mail.com
          سكايبي : a_al_shora


          حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
          ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
          سكايبي: a_al_shora
          واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

          تعليق


          • #20
            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
            اتصل : O544321455 - OO966544321455
            واتس اب: 966544321455+
            ايميل : a_al_shora@hot mail.com
            سكايبي : a_al_shora


            حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
            ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
            سكايبي: a_al_shora
            واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





            M132: LINEAR ALGEBRA
            Tutor Marked Assignment


            Cut-Off Date: Week of May 3rd, 2014 Total Marks: 40






            Q−1:[5×2 marks]
            Answer each of the following as True or False (justify your answer):
            a) If A = PDP-1, then A3 = P3D3P-3.


























            d) The vectors depend on each other.






            e) The vectors are linearly independent when a = 2.
            Q−2: [4+1+1 marks] Let
            a) Compute the det(A)
            b) Solve the system Ax = 0
            c) Compute
















            Q−3:[2+2+2 marks] Consider for every real number a the linear system of equations:


            a) Find the solution for a = 2;
            b) Find the values of a for which the system has no solution, infinitely many solutions, and a unique solution;
            c) Find the solution for a = -1.








            Q¬−4:[2+2+2 marks] Let
            a) Find A2
            b) Find AB;
            c) Find B2.






















            Q¬−5:[4 + 2 marks] Consider the two matrices .
            a) Solve the matrix equation ;
            b) Find a matrix Y if AY = BA-1B.






























            Q−6:[2+2+2 marks] Let
            a) Show that S is a linearly independent subset of R3;
            b) Show that the vector forms a linear combination with the vectors of S;
            c) If Determine whether the vectors v1, v2, and v3 are linearly dependent or independent.




























            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
            اتصل : O544321455 - OO966544321455
            واتس اب: 966544321455+
            ايميل : a_al_shora@hot mail.com
            سكايبي : a_al_shora


            حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
            ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
            سكايبي: a_al_shora
            واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

            تعليق


            • #21
              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
              اتصل : O544321455 - OO966544321455
              واتس اب: 966544321455+
              ايميل : a_al_shora@hot mail.com
              سكايبي : a_al_shora


              حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
              ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
              سكايبي: a_al_shora
              واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









              M131: Discrete Mathematics
              Tutor Marked Assignment




              Q–1: [2+3 marks]
              a) Find a proposition with three variables p, q, and r that is never true using only .
              b) Show that the statement is a tautology by using truth tables and without using truth tables.
























              Q−2: [5×1 marks] Write each of the following statements in the form “If …, then …”:
              a) x is even only if y is odd.
              b) To get a good grade it is necessary that you study.
              c) Studying is sufficient for passing.
              d) It is not Thursday or it is not cold.
              e) You cannot not either register or check out library books.
























              Q¬−3: [3+2 marks]
              a) Determine whether each of the following is TRUE or FALSE:
              i. , domain is the set of real numbers.
              ii. , domain is the set integers.
              iii. For all z (z is prime and 2 z).
              iv. If , then A = B.
              v. If , then B = A.
              vi. A  (B  C) = (A  B)  C.
              b) Determine whether or not . Justify your answer.
























              Q¬−4: [2+2+1 marks]
              a) List all positive integers less than 30 that are relatively primes to 20.
              b) Determine whether or not the statement “for all integers a, b, c, if a | bc, then a | b or a | c” is false. Justify your answer.
              c) Suppose that the lcm of two numbers is 400 and their gcd is 10. If one of the numbers is 50, find the other number.
























              Q−5: [5 marks] Decrypt the message “YZUV GZ TUUT” using the encryption function
              f (x) = (x + 6) mod 26, 0 ≤ x ≤ 25.
































              Q¬−6: [1+2+2 marks] Let R = {(x, y): x < y +1} be a binary relation on the set A = {1, 2, 3, 4}.
              a) List the elements of R.
              b) Find the symmetric and transitive closures of R.
              c) Find .






























              Q¬−7: [5×1 marks] Suppose that R and S are relations on the set A = {a, b, c, d}, where R = {(a, b), (a, d), (b, c), (c, c), (d. a)} and S = {(a, c), (b, d), (d, a)}.
              a) Construct R2.
              b) Construct R3.
              c) Construct S3.
              d) Construct R○S.
              e) Construct S○R.




























              Q¬−8: [5 marks] Suppose that R and S are equivalence relations on a set A. Show that the relation R ∩ S is also an equivalence relation on A.




              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
              اتصل : O544321455 - OO966544321455
              واتس اب: 966544321455+
              ايميل : a_al_shora@hot mail.com
              سكايبي : a_al_shora


              حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
              ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
              سكايبي: a_al_shora
              واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

              تعليق


              • #22
                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                اتصل : O544321455 - OO966544321455
                واتس اب: 966544321455+
                ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                سكايبي : a_al_shora


                حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                سكايبي: a_al_shora
                واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





                M150B
                TMA – Spring 2013/2014
                Cut-off date: May 3rd and May 4th
                M150 Data, computing and information


                Question 1 [20 marks]
                1. Write JavaScript program according to the following:
                a. Define a JavaScript function multiConcat, that takes a String and a number as arguments, and returns a String that is the argument string concatenated with itself n number of times (where n is the second argument). For example, if the arguments are 'Salam' and 4, the return value is 'SalamSalamSalamSalam'.
                b. Define another JavaScript function reverse that takes a string as argument and returns the reverse of that word. For example, if the argument is 'Salam', the return value is 'malaS'.
                c. Ask the user to enter a string and a positive number greater than 0. Assume the user enters a valid number.
                d. Print the values entered by the user in the output window.
                e. Use the function multiConcat to display the string concatenated with itself a number of times in the output window.
                f. Use the function reverse to display the reverse of the string returned from calling the function multiConcat in the output window.
                g. Run your program to make sure it works as specified. Provide screenshots of the show the outputs of your program, specifically steps d, e and f.




                Question 2 [20 marks]
                In unit9, page 21 you were introduced to the methods associated with Date object. In the same unit, sections 3.2 and 4.2 you learned how to use functions from the "drawingLibrary.js" and the "dateLibrary.js" in JavaScript programs. The specifications for all the functions in these libraries are in section 3.2 and Appendix 1 of unit 9. You can also get the JavaScript code of these libraries from the course CD.


                Using functions from both the "drawingLibrary.js" and the "dateLibrary.js" and some
                methods of the Date object type, write JavaScript program to do the following:
                a. Draw a red right arrow of length 30.
                b. Draw a green right arrow of length 30.
                c. Create a Date object representing your date of birth and display it in long form. (e.g. 22 November 2014)
                d. Display the day name of your birthday date.
                e. Create another Date object representing todays' date.
                f. Calculate the difference in years and days between the two dates you've created and print them in the output window.
                g. Change the state of the Date object you've created in c. to be 25 February 2020 and display it in long form. You should not create a new date.
                h. Draw a green left arrow of length 30.
                i. Draw a red left arrow of length 30.
                j. Insert a screenshot that shows the resulted output of your program.




                Question 3 [20 marks]
                You are required to model a new user-defined object type, BusinessCard.
                The BusinessCard object type has the following properties:
                name: a string representing the name of the person in the Business Card.
                jobTitle: a string representing the title of the of the person in the Business Card.
                phone: a string representing the contact number of the person in the Business Card.
                email: a string representing the email of the person in the Business Card.
                The BusinessCard object type has the following methods:
                getName(): a method that returns the name of the person in the Business Card.
                geTitle(): a method that returns the jobTitle of the person in the Business Card.
                getPhone():a method that returns the contact number of the person in the Business Card.
                getEmail(): a method that returns the email of the person in the Business Card..
                printCard(): a method that displays (in an alert window) all the information of the Business
                Card using the four methods: getName() and geTitle(), getPhone() and getEmail().
                a. Write the Business Card constructor function Business Card (aName, aTitle, aPhone, anEmail).
                b. Implement the methods getName(),geTitle(), getPhone(), addEmail() and printCard () according to the above specifications.
                c. Prompt the user for values of name , jobTitle, phone and email of the BusinessCard object he/she wants to create.
                d. Create a BusinessCard instance and initialize its properties by the values entered by the user.
                e. Print the BusinessCard instance information using an appropriate method.
                f. Change the phone and the email of the BusinessCard instance you've created in d. You need first to read the new values from the user.
                g. Print the BusinessCard instance information using an appropriate method.
                h. Run your program. In your Solution document insert three screenshots: [3]
                − one showing the program prompting for the BusinessCard name, with you having entered your name but not yet pressed OK;
                − one showing the first resulted alert window.
                − one showing the last resulted alert window after changing the phone
                and the email of the BusinessCard instance.
                Page 5 / 5
                Question 4 [20 marks]
                1. From your understanding, what does information visualization mean to you? [3]
                2. List four guidelines that can help you in the presentation and visualization of your TMA solution document you are currently preparing, keeping in mind that your tutor will mark your TMA on screen. [8]
                3. Open the calculator application provided by Microsoft Windows. Work with the application to do some calculations and then discuss the visibility, affordance and feedback of widgets 1, 2 & 3 shown in the below figure. [9]
                Important note: In your answers to questions 1, 2 and 3, you should follow good programming style that helps readability. This includes:
                • Using short comment at the beginning stating the purpose of your program.
                • Using spacing and indentations to help make the structure of your program clear.
                • Following the M150 style guidelines when choosing names for the variables (
                Refer to section 2.2 of unit 7 page 16)




                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                اتصل : O544321455 - OO966544321455
                واتس اب: 966544321455+
                ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                سكايبي : a_al_shora


                حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                سكايبي: a_al_shora
                واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                تعليق


                • #23
                  حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                  اتصل : O544321455 - OO966544321455
                  واتس اب: 966544321455+
                  ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                  سكايبي : a_al_shora


                  حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                  حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                  ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                  سكايبي: a_al_shora
                  واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









                  الجامعة العربية المفتوحة
                  عمادة البرامج الأكاديمية في التربية
                  استمارة الواجب الدراسي TMA
                  التربية الفنية الخاصة SP111


                  الفصل الدراسي الأول للعام الأكاديمي 2013-2014م










                  موضوعات الواجب


                  الموضوع الأول : (10 درجات)
                  لدراسة الفروق الفردية في مجال التعبير الفني أهمية كبيرة، باعتبار أن لكل طفل حاجاته التربوية الخاصة التي يختلف فيها عن بقية أقرانه. وتمدنا دراسة الفروق الفردية في مجالات التعبير الفني بالأساس العلمي الذي يمكن أن يبني عليه المعلم عمله وتوجيهاته لتلاميذه داخل الفصول الدراسية، وقاعات النشاط المدرسي. في مقالة من عشر صفحات تناول موضوع الفروق الفردية في مجال التعبير الفني من حيث ما يلي:
                  1. الفروق بين رسوم الأطفال من الجنسين.
                  2. الفروق بين رسوم الأطفال الصم وأقرانهم العاديين.


                  لموضوع الثاني : (10 درجات)
                  كما تساعدنا الرسوم المقننة والحرة في تشخيص الصعوبات ومظاهر الاضطرابات التي يعاني منها الأطفال والمراهقون والكبار على السواء، ومعرفة جذورها الدينامية، فإن للتعبير الفني والرسوم خصوصا تأثيرا علاجيا، ووظائف بنائية لها دورها الفعًال في استعادة التوازن الانفعالي والتوافق الشخصي والاجتماعي للفرد والحفاظ على صحته النفسية. في مقالة من عشر صفحات تحدث بالتفصيل عن رسوم الأطفال العاديين وغير العاديين كوسيلة علاجية.








                  حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                  اتصل : O544321455 - OO966544321455
                  واتس اب: 966544321455+
                  ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                  سكايبي : a_al_shora


                  حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                  حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                  ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                  سكايبي: a_al_shora
                  واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                  تعليق


                  • #24
                    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                    اتصل : O544321455 - OO966544321455
                    واتس اب: 966544321455+
                    ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                    سكايبي : a_al_shora


                    حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                    ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                    سكايبي: a_al_shora
                    واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









                    عمادة البرامج الأكاديمية في التربية
                    استمارة الواجب الدراسي (TMA Form)
                    مقرر : مدخل إلى التربية ED 111-511
                    الفصل الدراسي الثاني للعام الأكاديمي 2013/2014






                    المحور الأول للواجب :
                    بعد دراستك للوحدة الرابعة واستيعابها وضح النقاط الثالث التالية على شكل بحث علمي متكامل :
                    -إن بعض المفكرين يؤكدون الحتمية العرقية والبيولوجية للذكاء فهل هناك أسباب اجتماعية أو ايدلوجية تدفعهم إلى هذا التأكيد على الطابع الوراثي والبيولوجي للذكاء .ادعم اجابتك بأمثلة علمية (3 علامات )
                    -بعد اكتشاف الشفرة الوراثية للإنسان هل تعتقد بأنه يمكن مساعدة المواليد الجدد على بلوغ أعلى درجة من درجات الذكاء ؟ (علامتان )
                    -لنفترض جدلاً بأن الذكاء حالة بيولوجية ،هل ترى أن التكوين البيولوجي مرهون بعوامل اجتماعية وبيئته كنقص التغذية عند الأطفال والذي ينجم غالبا عن الحالة الإقتصادية المتدهورة للأسرة ؟ (3 علامات )
                    ملاحظات : _الإجابة عن جميع الأفرع تكون بطريقة بحث متكامل يتكون من مقدمة وعرض وخاتمة ويجب تجنب الإجابة على شكل أفرع غير مترابطة فيما بينها كأن تكون سؤال وجواب لكل فرع على حدى.
                    _ يجب الاستناد إلى المقرر الدراسي بشكل بسيط والرجوع إلى الكتب العلمية العديدة والمجلات التربوية المختلفة كما أنه من الممكن الاستعانه بالمواقع الالكترونية ولكن بشكل بسيط .
                    (يتكون من ثلاث أفرع ثلاث علامات للفرع الأول والثالث وعلامتان للفرع الثاني وعلامتان للتوثيق العلمي الصحيح والصياغة السليمة للأفكار و سلامة اللغة ) (المجموع 10 علامات )
                    ************************************************** *****
                    المحورالثاني للواجب :
                    الحديث عن تأثير وسائل الاتصال والاعلام على ثقافة المجتمع بدأ يزداد في الآونة الأخيرة خاصة مع عدم قدرة الدول على السيطرة على كل ما يأتي من الخارج من خلال الأجهزة المختلفة ، من وجهة نظرك حدد التأثير الناتج عن تلك الوسائل على ثقافة المجتمع الذي تنتمي له ،، وما مدى تقبل أفراد المجتمع للجديد القادم من هذه الوسائل ؟
                    ملاحظات :_ تقسيم علامة المحور الثاني للواجب ستكون كالآتي: (علامة للمقدمة وعلامة الخاتمة) و 6علامات للعرض وعلامتان للتوثيق العلمي الصحيح والصياغة السليمة للأفكارواللغة ) (المجموع 10 علامات )
                    _يجب الاستناد إلى المقرر الدراسي بشكل بسيط والرجوع إلى الكتب العلمية العديدة والمجلات التربوية المختلفة كما أنه من الممكن الاستعانه بالمواقع الالكترونية ولكن بشكل بسيط .


                    ************************************************** ******






                    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                    اتصل : O544321455 - OO966544321455
                    واتس اب: 966544321455+
                    ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                    سكايبي : a_al_shora


                    حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                    حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                    ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                    سكايبي: a_al_shora
                    واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                    تعليق


                    • #25
                      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                      اتصل : O544321455 - OO966544321455
                      واتس اب: 966544321455+
                      ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                      سكايبي : a_al_shora


                      حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                      ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                      سكايبي: a_al_shora
                      واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





                      حب واجب العربي ar111
                      اقرأ الأبيات الآتية، ثم أجب عما يليها من أسئلة:




                      سَلامٌ مِن صَبا بَرَدى أَرَقُّ وَدَمعٌ لا يُكَفكَفُ يا دِمَشقُ
                      وَمَعذِرَةُ اليَراعَةِ وَالقَوافي جَلالُ الرُزءِ عَن وَصفٍ يَدِقُّ
                      وَبي مِمّا رَمَتكِ بِهِ اللَيالي جِراحاتٌ لَها في القَلبِ عُمقُ




                      *******




                      لَحاها اللهُ أَنباءً تَوالَتْ عَلى سَمعِ الوَلِيِّ بِما يَشُقُّ
                      تَكادُ لِرَوعَةِ الأَحداثِ فيها تُخالُ مِنَ الخُرافَةِ وَهيَ صِدقُ
                      وَقيلَ مَعالِمُ التاريخِ دُكَّتْ وَقيلَ أَصابَها تَلَفٌ وَحَرقُ




                      سَلي مَن راعَ غيدَكِ بَعدَ وَهنٍ أَبَينَ فُؤادِهِ وَالصَخرِ فَرقُ
                      أَلَستِ دِمَشقُ لِلإِسلامِ ظِئرًا وَمُرضِعَةُ الأُبُوَّةِ لا تُعَقُّ
                      صَلاحُ الدينِ تاجُكَ لَم يُجَمَّلْ وَلَمْ يوسَمْ بِأَزيَنَ مِنهُ فَرقُ
                      بَنَيتِ الدَولَةَ الكُبرى وَمُلكًا غُبارُ حَضارَتَيهِ لا يُشَقُّ
                      لَهُ بِالشامِ أَعلامٌ وَعُرسٌ بَشائِرُهُ بِأَندَلُسٍ تَدُقُّ
                      رُباعُ الخلدِ وَيحَكِ ما دَهاها أَحَقٌّ أَنَّها دَرَسَت أَحَقُّ










                      الأسئلة:




                      1 – ابحث في المكتبة الورقية أو الرقمية عن صاحب هذه الأبيات، ثم اكتب بأسلوبك نبذة عنه لا تزيد على خمسة أسطر، مبينا اسمه، وعصره، وسبب لقبه، ومكانته، ثم وثق عملك[1]. (درجتان)




                      2 - عد إلى أصل القصيدة وتخيّر ثلاثة أبيات أعجبتك ليست في النص، واكتبها مضبوطة بالشكل (الضبط لآخر الكلمة, وما يتصل بها من ضمائر ( ثم علل سبب إعجابك بها. (4 درجات)




                      3 - استخرج من النص السابق اسما معربا بعلامة أصلية، وآخر معربا بعلامة فرعية، واسما مبنيا، وفعلا معربا، واسما وخبرا لناسخ فعلي. ثم حدد سياق كل منها(أي مكانه في النص), وعلامته، وسبب هذه العلامة, وفق الجدول الآتي: (6درجات)


                      الكلمة موضعها في النص علامتها سببها

                      4- اشرح الأبيات الثلاثة الأولى بإيجاز. (درجتان)




                      5 - ثن الأسماء في العبارة الآتية ثم اجمعها مغيرا ما يلزم مع الضبط بالشكل: (درجتان)




                      إن الطالبة مجدة




                      6- اكتب رسالة رسمية لمدير الجامعة (من أجل التسجيل، أو النقل، أو...) مراعيا خصائص الرسائل الرسمية الواردة في كتابك (ص 268) وشروط الكتابة، ولاسيما سلامة اللغة وعلامات الترقيم. (4درجات)




                      {انتهت الأسئلة}
                      ______________________________________
                      [1] عند التوثيق من المكتبة الورقية لا بد من ذكر ما يأتي مرتبا:
                      اسم الكتاب، مؤلفه، محققه(إن وجد) – دار النشر، مكانها، زمان النشر.
                      وأما المكتبة الرقمية فلا يقبل منها إلا المواقع الموثوقة، كالتي ذكرت في دليل المقرر، أو المكتبة الشاملة، والموسوعة الشعرية، وما أشبهها، ولابد من ذكر اسم الموقع بالعربية ثم الرابط الذي يرجع إليه، أما المنتديات وما إليها فلا تقبل.
                      واجب العربي الفصل الثاني




                      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                      اتصل : O544321455 - OO966544321455
                      واتس اب: 966544321455+
                      ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                      سكايبي : a_al_shora


                      حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                      حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                      ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                      سكايبي: a_al_shora
                      واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                      تعليق


                      • #26
                        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                        اتصل : O544321455 - OO966544321455
                        واتس اب: 966544321455+
                        ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                        سكايبي : a_al_shora


                        حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                        ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                        سكايبي: a_al_shora
                        واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5









                        عمادة الدراسات اللغوية
                        استمارة تصحيح الواجبات (TMA RECORD FORM)
                        الواجب الفصلي لمقرر (عربي 112) -الفصل الثاني لعام 2013 / 2014
                        رمز المقرر : AR 112 برنامج التخصص:
                        إعداد: د. إيهاب النجدي
                        خاص بالطالب
                        خاص بالأستاذ الأكاديمي


                        الاسم تاريخ الاستلام / / 201


                        الرقم الجامعي الفرع: اسم الأستاذ


                        الهاتف هاتف الأستاذ


                        التاريخ / / البريد الإلكتروني




                        المجموعة
                        الدرجة
                        _ــــــــــ
                        20




                        ملاحظات المصحح:




















                        اسم المصحح : التاريخ :




                        السؤال الأول:
                        (إلى هذا النوع من قصص الحيوان الرمزي ينتمي كتاب " كليلة ودمنة " درة قصص الحيوان في الآداب العربية القديمة الذي وضعه ابن المقفع سنة 132 هجرية)
                        د. محمد رجب النجار: التراث القصصي في الأدب العربي, ص108.
                        اختر إحدى قصص كتاب كليلة ودمنة, ثم أجب عن التالي:
                        ( يراعى العودة إلى أستاذك عند الاختيار, ومراجعة موضوع القصة في كتابك المقرر ص 132 ـ 138).


                        1- اكتب تعريفا بالكتاب ومؤلفه العربي, في حدود خمسة عشر سطرا, مستعينا بمرجعين على الأقل من المراجع الأدبية, وموثقا عملك. (5درجات)




                        2- حلل البناء الفني للقصة المختارة من خلال عناصر محددة: (9 درجات)
                        الأحداث:
                        الشخوص:
                        طريقة السرد:
                        لغة االقصة:


















                        السؤال الثاني:
                        يقول الشاعر أبو همام عبد اللطيف عبد الحليم مخاطبا ابنته:
                        تبسّمي, تورقُ النجومُ
                        ووقِّعي نغْمةَ الصباح بأعراقي
                        عصفورتي زهوةَ الحقولِ, ويا
                        تَأَلَّفي صُحبةَ الهجير, ولا
                        ليت الذي تطلبينَ, أرديةُ
                        أو مهجةُ الشاعر الأسيف, وإن
                        بأعماقي, وتَندى أشعةُ القمرِ
                        وصُبّــــي الربيعَ في الوتـــــر
                        شوقَ الندى, في تنفُّسِ البُكَر
                        تَمَلْمَلي للسقام, واصطبري
                        الحسن, أو الحَلْيُ شائقَ الصّور
                        أخشى عليكِ المخزونَ من فِكَري










                        (الأبيات من قصيدة عنوانها "سارة" من ديوان "زهرة النار", ص 33)
                        1- اشرح الأبيات السابقة شرحا وافيا, فكرا وصورا وأساليب. (6 درجات)




                        مع خالص الرجاء بالتوفيق






                        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                        اتصل : O544321455 - OO966544321455
                        واتس اب: 966544321455+
                        ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                        سكايبي : a_al_shora


                        حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                        حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                        ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                        سكايبي: a_al_shora
                        واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                        تعليق


                        • #27
                          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                          اتصل : O544321455 - OO966544321455
                          واتس اب: 966544321455+
                          ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                          سكايبي : a_al_shora


                          حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                          ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                          سكايبي: a_al_shora
                          واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5











                          Faculty of Computer Studies
                          Course Code: T175B
                          Course Title: Networked living: Exploring Information and Communication technologies
                          Tutor Marked Assignment


                          Cut-Off Date: 5/5/2014 Total Marks: 30










                          Question One (10 marks)
                          Given the following spreadsheet which shows Internet users per 100 inhabitants in Jordan and Germany as stated in .
                          Use the excel file provide with the TMA file and answer the following questions.






                          Create a chart taking into account the following chart options. (Paste the chart in the TMA file taking into consideration that all the following points are clear in the pasted version.)


                          a) A column chart
                          (1 mark)
                          b) The x-axis represents the years.
                          (2 mark)
                          c) Series represents rows 3 and 4.
                          (2 mark)
                          d) Write a chart title.
                          (1 mark)
                          e) Write a title for the x-axis.
                          (1 mark)
                          f) Write a title for the y-axis.
                          (1 mark)
                          g) Legend position in bottom.
                          (1 mark)
                          h) Check the "logarithmic scale".
                          (1 mark)
















                          Question Two (12 marks)
                          Part 1 of Block 4 discussed telehealth for providing clinical health care at a distant. Remote patient monitoring is applied by using some technologies and devices like the care companion device.
                          Search the web for remote patient monitoring and answer the following.


                          a) Define remote patient monitoring.
                          (2 marks)
                          b) List two benefits from using remote patient monitoring.
                          (2 marks)
                          c) List three situations in which remote patient monitoring is required.
                          (3 marks)
                          d) Write about one device/ICT used in remote patient monitoring (other than the ones motioned in your course booklets). Describe its
                          a. Use
                          b. Components
                          (3 marks)
                          e) List two URLs of the web pages you used. (Wikipedia is not counted)
                          (2 marks)


                          Question Three (8 marks)
                          In Part 2 of Block 4, we discussed the use of ANPR in charging vehicles. The system is already installed in many countries and has other uses. Search the web to extend your knowledge and answer the following.


                          a) List three difficulties/problems that the ANPR may suffer and write the URL of your source. (Wikipedia is not counted)
                          (4 marks)


                          b) Write about real application of ANPR in one of the countries and write the URL of your source. (Wikipedia is not counted)


                          (4 marks)








                          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                          اتصل : O544321455 - OO966544321455
                          واتس اب: 966544321455+
                          ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                          سكايبي : a_al_shora


                          حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                          حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                          ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                          سكايبي: a_al_shora
                          واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                          تعليق


                          • #28
                            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                            اتصل : O544321455 - OO966544321455
                            واتس اب: 966544321455+
                            ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                            سكايبي : a_al_shora


                            حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                            ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                            سكايبي: a_al_shora
                            واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5











                            عمادة البرامج الأكاديمية في التربية
                            استمارة الواجب الدراسي (TMA Form)
                            مقرر طرق تدريس الرياضيات في المرحلة الابتدائية ED- 364
                            الفصل الدراسي الثاني للعام الأكاديمي 2013/2014










                            النشاط الأول: ( 11علامة)
                            اختر وحدة من وحدات كتاب الرياضيات للصف الخامس الأساسي في بلدك واكتب تحليلا للمحتوى في ضوء عناصر المعرفة الرياضية (مفاهيم، تعميمات، مهارات، مسائل)
                            ثم اختر درسا من الدروس واكتب خطة يومية للدرس الذي اخترته مراعيا عناصر التخطيط اليومي. واختر خطأ مفاهيمي واقترح حلا لمعالجة ذلك الخطأ.
                            النشاط الثاني: ( 9 علامات)
                            اكتب جدول مواصفات لبناء اختبار تحصيلي للدرس الذي اخترته في النشاط الأول ومن ثم اكتب 6 فقرات اختبارية من نوع الاختيار من متعدد تراعي مواصفات الفقرة الجيدة وتقيس من خلال الفقرات جميع المستويات التي ذكرتها في جدول المواصفات.
                            ملاحظة: الرجاء تسليم الواجب في الموعد المقرر




                            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                            اتصل : O544321455 - OO966544321455
                            واتس اب: 966544321455+
                            ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                            سكايبي : a_al_shora


                            حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                            حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                            ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                            سكايبي: a_al_shora
                            واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                            تعليق


                            • #29
                              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                              اتصل : O544321455 - OO966544321455
                              واتس اب: 966544321455+
                              ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                              سكايبي : a_al_shora


                              حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                              ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                              سكايبي: a_al_shora
                              واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





                              عمادة البرامج الأكاديمية في التربية
                              GR131 استمارة الواجب الدراسي -
                              الفصل الدراسي الثاني للعام الأكاديمي 2013/2014
                              الجزء (1( (خاص بالطالب(
                              اسم الطالب
                              / الطالبة


                              الرقم الجامعي


                              رقم الهاتف


                              البريد الإلكتروني


                              رمز المقرر ورقمه


                              تاريخ تسليم الواجب
                              الجزء (2( (خاص بعضو هيئة التدريس(
                              تاريخ الاستلام
                              من الطالب




                              اسم عضو هيئة التدريس


                              الفرع


                              االدرجة النهائية: / / 20


                              ملاحظات المصحح:
                              .................................................. .................................................. .....
                              .................................................. .................................................. .....
                              .................................................. .................................................. .....
                              .................................................. .................................................. .....
                              .................................................. .................................................. .....
                              المصحح....................................... ....التاريخ: / / 2014


                              عزيزي الدارس:


                              - يخصص لهذا الواجب 20 درجة من درجات أعمال السنة (20 %(.
                              - ينبغي أن تجيب عن الأسئلة بنفسك، وبأسلوبك الخاص .
                              - المطلوب طباعة الواجب وتسليمه عبر الموقع الالكتروني الخاص بالفرع (LMS( .ولن يتم تصحيح أي واجب يسلّم خارج الموقع أو بعد نهاية التاريخ المحدد للتسليم .
                              - بالإمكان استخدام المكتبة الإلكترونية الخاصة بالجامعة ، أو الورقية ، مع مراعاة التوثيق العلمي .
                              - سوف يقوم عضو هيئة التدريس بمناقشتك في إجابتك، فضلاً عن تدوينه لملاحظاته على هذه الإجابات ،والتي ينبغي الاسترشاد بها كتغذية راجعة.


                              - تمثل الحالات التالية أنماطاً من الغشّ والسرقة العلمية تحرمها لوائح الجامعة:-
                              ‌أ. النسخ الحرفي للمواد المطبوعة وتقديمها ضمن الواجبات الدراسية دون توثيق علمي حسب الأصول.
                              ‌ب. النسخ الحرفي للمادة التي تظهر على شبكة الانترنت بما في ذلك الجداول والصور.
                              ‌ج. نسخ ملاحظات الطلبة الآخرين أو تقاريرهم.
                              ‌د. المادة التي يعدّها للطالب أفراد أو مؤسسات، بأجر أو بدون أجر.
                              استخدام المواد أو الأدوات الممنوعة في الامتحانات، أو الشروع في ذلك.


                              * المطلوب تسليم الواجب عبر الموقع الالكتروني الخاص بالفرع (LMS( .
                              ولن يتم تصحيح أي واجب يسلّم خارج الموقع / كما لن يتم السماح بالتسليم بعد نهاية الموعد المعلن .


                              - يجب استعمال ورقة الغلاف المرفقة ، وتعبئتها بكامل المعلومات المطلوبة.














                              السؤال الأول ( 10 درجات (..
                              " تناولت عملية التطوير المؤسسي والإداري في المملكة الجوانب الهيكلية والتنظيمية للإدارة العامة .. "
                              أشرح العبارة أعلاه ثم أعرض لأبرز (القضايا والتحديات( التي ينبغي على عملية التطوير المؤسسي والإداري التصدي لها.




                              السؤال الثاني ( 10 درجات (..
                              " يواجه النظام التعليمي السعودي تحديات خارجية وتحديات داخلية ربما تكون عائقاً أمام تحقيق مستويات عالية من جودة الأداء في المؤسسات التعليمية.. "
                              أشرح العبارة أعلاه ثم..
                              1( أعرض لأبرز التحديات الخارجية التي تواجه النظام التعليمي السعودي من حيث مفهوم كل منها؟؟.
                              2( ما المقصود بـ (البيئة التعليمية(، وما هي المتطلبات الملائمة التي يمكن أن تحقق البيئة التعليمية المناسبة والفعالة في المدرسة؟؟.




                              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                              اتصل : O544321455 - OO966544321455
                              واتس اب: 966544321455+
                              ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                              سكايبي : a_al_shora


                              حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                              حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                              ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                              سكايبي: a_al_shora
                              واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                              تعليق


                              • #30
                                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                                اتصل : O544321455 - OO966544321455
                                واتس اب: 966544321455+
                                ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                                سكايبي : a_al_shora


                                حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                                ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                                سكايبي: a_al_shora
                                واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5





                                Faculty of Computer Studies
                                T103
                                Computer Organization and Architecture

                                T103-Computer Organization and Architecture Cut-Off Date [May 3, 2014]

                                Q1- Perform the following base conversion with a maximum of six places to the right of the concerned point. Show your complete work: [10 Marks]
                                I. (1964)10 = ( )6
                                II. (19.64)10 = ( )9
                                III. (1012.64)10 = ( )2
                                IV. (A1A.CC)16 = ( )2
                                V. (403.02)7 = ( )10
                                VI. (113.23)4 = ( )11
                                VII. (711.03)8 = ( )2
                                VIII. (1111100011.01110011)2 = ( )8
                                IX. (711.03)16 = ( )2
                                X. (113.95)16 = ( )8
                                Q2- Represent the following decimal numbers in binary using 8-bit signed magnitude, one’s complement, and two’s complement: [9 Marks]
                                I. 47
                                II. -82
                                Q3- Assume a simple model for floating-point representation is used, the representation uses a 14-bit format, 5 bits for the exponent, with a bias of 16, a normalized significand of 8bits, and a single sign bit for the number: [11 Marks]
                                I. Show how the computer would represent the numbers [20.0] and [0.375] using this floating-point format. [4 marks]
                                II. Show how the computer would add the two floating-point numbers in part-I by changing one of the numbers so they are both expressed using the same power. [4 marks]
                                III. Show how the computer would represent the sum in part-II. [2 mark]
                                IV. What decimal value for the sum is the computer actually storing? [1 mark]


                                TMA-Spring 2013 2014 Page [2] T103-Computer Organization and Architecture Cut-Off Date [May 3, 2014]

                                Q4- Simplify using Boolean algebra and its identities. List
                                the identity used at each step: [9 Marks]
                                Q5- Draw the combinational circuits that directly implements the following Boolean expression . [11 Marks]
                                Q6- Consider the MARIE program below. [10 Marks]
                                i. List the hexadecimal code for each instruction. [5 marks] ii. Draw the symbol table. [4 marks] iii. What is the value stored in the AC when the program terminates? [1 mark]
                                Hex Address Label Instruction
                                100 Load A
                                101 ADD Z
                                102 Jump X
                                103 Y, ADD Z
                                104 Store A
                                105 Halt
                                106 X, ADD A
                                107 JUMP Y
                                108 A, HEX 0023
                                109 Z, HEX 0001
                                The End








                                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة
                                اتصل : O544321455 - OO966544321455
                                واتس اب: 966544321455+
                                ايميل : a_al_shora@hot mail.com
                                سكايبي : a_al_shora


                                حل واجب 0.5.4.4.3.2.1.4.5.5 الجامعة العربية المفتوحة




                                حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة O54.4.3.2.1.4.5.5 - OO96654.4.3.2.1.4.5.5
                                ايميل : a_al_shora @ h.o.t.m.ail.c.o.m
                                سكايبي: a_al_shora
                                واتس اب: OO96654.4.3.2.1.4.5.5

                                تعليق

                                يعمل...
                                X